Agricola Bacău, vânzări mai mari cu 10%

Autor: Gabriel Razi 27.04.2011

Afacerile Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa căr­nii de pasăre, au crescut în primele trei luni ale acestui an cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la aproape 25 milioane de euro.

Motorul creşterii a fost repre­zen­tat de vânzările de carne de pui care au avansat cu 40% în volum şi aproape 50% din punct de vedere valoric.

"Creşterea reală este undeva la 20%. Îmi place să spun că nu am ma­jo­rat preţurile, ci ne întoarcem la ni­velul din 2009. Anul trecut am scăzut pre­ţu­rile cu 12%, iar în acest an le-am ma­jo­rat tot cu 12%", spune Grigore Horoi, pre­şedinte al Agricola Bacău.

Horoi precizează că s-a orientat că­tre creşterea volumului de vânzări la car­nea de pasăre în condiţiile în care pia­ţa locală nu a putut susţine anul tre­cut creşterea preţurilor. "În perioada si­mi­­lară a anului trecut industria noas­tră a trecut prin cele mai dificile momente, eliminarea subvenţiei, pre­ţuri în scă­dere, stocuri în creştere", explică Horoi.

Pentru acest an Agricola îşi pro­pune să îşi majoreze afacerile cu 7% pentru divizia care produce carne de pa­săre, cu circa 20% pentru produsele semipreparate, 10% pentru salamurile crud-uscate şi afaceri la nivelul anului trecut pentru categoria ouălor de con­sum. "Pentru acest an ne-am buge­tat o creştere de circa 10% a afacerilor la nivelul întregului grup", precizează Georghe Horoi.

Grupul Agricola include firmele Agricola Internaţional, Salbac, Euro­prod, Comcereal, Aicbac, Suinprod şi Avicola Lumina - Constanţa. În 2010, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 408 milioane de lei, din care circa 280 de milioane de lei au fost generate de firma Agricola Internaţional Bacău, care produce şi comercia­li­zea­ză carne de pasăre.