Pro TV a raportat afaceri de 34,3 mil. dolari în primul trimestru

Autor: Cristina Rosca 27.04.2011

Compania ProTV S.A., liderul pieţei de televiziune, care include posturile ProTV, ProTV Internaţional, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România, a raportat pentru primul trimestru din acest an afaceri de 34,3 mil. dolari, în scădere de la 36,5 milioane de dolari în perioada similară a anului trecut.

Menţinerea consumului la un nivel scăzut pentru că oa­me­nilor încă le este frică să cheltuiască face ca bugetele com­pa­niilor alocate promovării să fie reduse. Chiar dacă preţurile pen­tru reclame au scăzut, clienţii de publicitate nu şi-au mărit bugetele.

În perioada ianuarie-martie 2011 compania a raportat un OIBDA (profitul operaţional) de 3,45 mil. dolari, faţă de 4,53 mil. dolari în primul trimestru din 2010.

Rezultatele Pro TV S.A. au fost publicate ieri de grupul ame­rican CME (Central European Media Enterprises), ac­ţio­narul majoritar. CME, care deţine opera­ţiuni de te­le­viziune în şase ţări din Eu­ro­pa Centrală şi de Est, a anun­ţat pen­tru primul tri­mes­tru veni­turi de 172,8 mil. $, în creştere cu 20%, de la 143,6 mil. $ în ur­mă cu un an. Profitul opera­ţio­nal (OIBDA) a fost de 14,2 mi­l. $, faţă de 0,8 mil. $ în trimestrul unu din 2010.

Compania priveşte op­ti­mist anul 2011, când se aş­teaptă ca toate pieţele de advertising pe TV unde operează să crească.

"Veniturile şi profitul ope­ra­ţio­nal ale CME au avut o creştere im­portantă în primul trimestru. Am reuşit să obţinem cash-flow po­zitiv, peste ţintele noastre. Acest lucru este rezultatul poziţiei noas­tre de lideri de piaţă con­tro­lului ri­guros al costurilor, al contri­buţiei po­zitive a ope­ra­ţiu­ni­lor din Bulga­ria, precum şi al creşterii înregis­tra­te de di­vi­ziile Media Pro En­ter­tainment şi New Media (Inter­net). Sun­tem în­cre­zători că toate pieţele de advertising pe TV vor creş­te în acest an", a de­clarat Adrian Sârbu, preşedintele şi direc­to­rul exe­cutiv al CME.

Cea mai mare contribuţie la afacerile CME o are divizia de broadcasting (televiziune), care a adus în primele trei luni ale anului 157,5 mil. $, cu 16,3% mai mult decât în anul ante­rior. Media Pro Entertainment, ce operează studiourile de film, a contribuit cu 40,2 mil. $, faţă de 28 mil. $ anul tre­cut în aceeaşi perioadă. Pe segmentul de New Media (Internet) veniturile au crescut cu aproape 30%, până la 2,6 mil. dolari.

CME operează în Cehia, România, Bulgaria, Croaţia, Slovacia şi Slovenia, acoperind o populaţie de peste 50 de milioane de locuitori. Cele mai importante două pieţe pentru companie după veniturile raportate sunt Cehia şi România.

Adrian Sârbu, care a creat postul de televiziune Pro TV în 1995, deţine printre alte active media şi Ziarul Financiar. El con­duce din 2008 operaţiunile CME şi este totodată acţionar al grupului american. Omul de afaceri american Ronald Lau­der controlează CME prin drepturile de vot deţinute, iar prin­ci­palul acţionar este Time Warner, cel mai mare grup de media din lume.