Producătorii de iahturi se bat pe banii milionarilor chinezi

Autor: Constanta Catalina Apostoiu 27.04.2011

Obiceiurile de achiziţii ale milionarilor chinezi s-au extins deja către ceasuri scumpe, autovehicule rapide, vinuri fine şi obiecte rare de artă, însă deocamdată la capitolul iahturi, China rămâne în urma Statelor Unite şi a Europei, scrie The Wall Street Journal. "Majoritatea chinezilor nu văd încă iahturile ca pe o modalitate de a-şi cheltui banii în plus", declară Erwin Bamps, director de operaţiuni al companiei Gulf Craft.

"Cumpărătorii chinezi preferă un Rolls Royce sau o casă nouă, sau pur şi simplu călătoresc sau merg la cumpărături", spune Bamps. "Acest lucru se va schimba pe măsură ce chinezii bogaţi vor călători în locuri ca Monaco sau Mediterana şi vor vedea stilurile de viaţă de acolo." Printre obstacolele ce stau în calea formării unei culturi a iahturilor în China se numără lipsa de porturi de calitate.

Cumpărătorii de iahturi din China trebuie de asemenea să plătească taxe de import ridicate, iar obţinerea unui echipaj internaţional bine pregătit poate fi dificilă. Există de asemenea reguli stricte privitoare la unde pot naviga ambarcaţiunile private în China. Totuşi, unii producători de iahturi sunt optimişti cu privire la potenţialul pieţei chineze.

Brokerul Simpson Marine a vândut opt ambarcaţiuni în cadrul unui salon de pe insula Hainan la începutul acestei luni, inclusiv un iaht de 36 de metri cu un preţ de pornire de 18,5 milioane de dolari. Toţi cumpărătorii au fost din China Continentală, a declarat Mark Woodmansey, brand manager pentru Simpson.