AutoItalia iese din era Stein. Noul acţionar: Triplăm vânzările
La 18 ani de la înfiinţarea businessului, Herbert Stein vinde
afacerea AutoItalia, unul dintre importatorii cu cele mai multe
branduri în portofoliu, companiei israeliane Mediterranean Car
Agency.
Herbert Stein, 81 de ani, primul investitor străin de pe piaţa auto
locală, care în 1993 a pus bazele AutoItalia, iar în 94 alături de
alţi câţiva importatori a pus bazele Asociaţiei Producătorilor şi
Importatorilor de Automobile (APIA), i-a predat ieri în mod oficial
conducerea companiei lui Ori Lahav, CEO al Mediterranean Car Agency
şi CEO temporar al AutoItalia Group.
Predarea oficială a conducerii a avut loc la câteva zile distanţă
de când ZF a scris despre vânzarea grupului către compania
israeliană, tranzacţie care potrivit unor surse din piaţă s-a
situat la aproximativ 20 de milioane de euro.
Cifra exactă a tranzacţiei nu a fost comunicată nici de Herbert
Stein şi nici de oficialii Mediterranean Car Agency. Ori Lehav a
subliniat doar că este vorba de "milioane de euro, dar sub pragul
de 100 de milioane de euro".
Tranziţia dintre conducerea anterioară a AutoItalia, asigurată de
Herbert Stein în calitate de preşedinte şi cei doi fii ai săi Ricky
şi Dante Stein, va continua încă şase luni, în timp ce familia
Stein va mai rămâne în ţară şi în următorii ani. "În România vom
mai sta şi în următorii doi-trei ani. Mai avem aici câteva companii
pe care fie le vom dezvolta, fie vor fi lichidate, mai avem
terenuri pe care le deţinem aici şi pe care este posibil să le
vindem. O decizie cu privire la vânzarea firmelor şi a terenurilor
rămase nu a fost încă luată. Vom comunica deciziile luate în
următoarele săptămâni, astfel de decizii se iau în cadrul
familiei", a spus Herbert Stein.
Stări diferite
La evenimentul de ieri, Ori Lehav, noul CEO al companiei, vorbea de
restructurări şi triplări ale vânzărilor până în 2015 la
7.000-10.000 de unităţi, în timp ce Stein era în continuare mai
puţin încrezător în revenirea pieţei locale.
În opinia fostului preşedinte al AutoItalia era mult mai bine dacă
businessul era vândut în 2006 sau 2007, atunci când piaţa locală
înregistra cel mai puternic avans. "Toată Europa a fost în criză,
dar în România s-a resimţit mai mult. Acum cine mai are încredere
într-o revenire a economiei? La noi criza a început mai târziu şi
mai puternic, dar anii 2011-2012 trebuie să reprezinte sfârşitul
crizei în România", a subliniat Stein.
Familia Stein controlează în continuare în Austria businessul Ran
Auto Handels, dealer al mărcii Fiat. "Compania Ran Auto din Austria
nu o duce rău, Austria este genul de ţară unde criza a fost
previzibilă şi nu au existat surprize. Acel business nu este
momentan de vânzare", a spus Stein.
Ce schimbări aduce noul acţionar
Prima modificare semnificativă a businessului AutoItalia va avea
loc în vara acestui an, când potrivit noului CEO compania va demara
importurile mărcii Jeep şi va relansa marca Lancia, care va include
şi modele Chrysler. Marca Dodge nu va fi preluată de AutoItalia,
decizia grupului Fiat, principalul acţionar al Chrysler Group,
fiind ca brandul Dodge să fie comercializat exclusiv pe continentul
american.
În următoarea perioadă la conducerea AutoItalia va fi numit un nou
CEO, Ori Lahav fiind numit director numai în intervalul de
tranziţie. Pentru funcţia de conducere în prezent compania are două
alternative, un european şi un israelian. În ceea ce priveşte
brandurile SsangYong, Honda Motorcycles sau Segway, companie
specializată în scutere verticale, noul CEO al AutoItalia a
subliniat că o decizie legată de reprezentarea acestora urmează să
fie luată. Pe de altă parte, în cadrul comunicatului oficial aceste
branduri nu au fost comunicate ca fiind parte în continuare a
AutoItalia Group.