Declinul vânzărilor Coca-Cola în România se măreşte

Autor: Vlad Popescu 04.05.2011

Coca-Cola a vândut în România în primul trimestru al acestui an cu 12 procente mai puţine navete de băuturi comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza persistenţei unor condiţii economice dificile, potrivit unui raport al companiei americane.

Evoluţia vânzărilor în primele trei luni din 2011 a fost afectată însă şi de plasarea calendaristică a Paştelui (pe 4 aprilie în anul 2010), sărbătoarea fiind inclusă anul trecut în primul trimestru fiscal al companiei americane.

Principalul îmbuteliator de băuturi Coca-Cola din Europa este Coca-Cola Hellenic, care a anunţat an­terior că a înregistrat anul trecut în România o scădere de 27 de milioane de euro a veniturilor.

Totodată, volumul vân­zărilor Coca-Cola Hellenic în România s-a redus în 2010 cu cu 4 procente, la 167,8 milioane de navete (952,7 milioane de litri), din cauza condiţiilor economice dificile şi a măsurilor dure de austeritate, care au afectat cererea de consum.

Vânzările au avut însă o creştere uşoară în trimestrul al patrulea, datorită promovării intense a mărcilor de băuturi carbogazoase.

Coca-Cola Hellenic, al doilea mare îmbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, deţine în România patru fabrici, la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei, după ce a închis în 2008 unitatea de producţie de la Oradea, pentru eficientizarea activităţii.