Extinderea în Ungaria a ridicat cu 1,5% afacerile Astra

Autor: Ciprian Valentin Botea 10.05.2011

Astra, cea mai mare companie de pe piaţa asigurărilor, controlată de omul de afaceri Dan Adamescu, a înregistrat o creştere cu 1,5% a primelor brute în primul trimestru, până la aproape 335 mil. lei (79 mil. euro).

Avansul se datorează activităţii sucursalei din Ungaria, deschisă în toamna anului trecut şi care a avut subscrieri de 2,8 miliarde de forinţi (10,5 milioane de euro) în primele trei luni din acest an, reprezentând 13% din afacerile asigurătorului. "Rezultatele din Ungaria se datorează unei relaţii strânse cu brokerii de asigurare şi faptului că am avut un preţ foarte bun, chiar dacă nu cel mai mic din piaţă. Noi nu avem alt canal de distribuţie aici în afară de brokeri", a explicat Radu Mustăţea, preşedintele directoratului Astra Asigurări.

Sucursala din Ungaria a ajuns la un portofoliu de peste 140.000 de clienţi pe segmentul poliţelor RCA. Astra a operat până acum doar pe acest segment pe piaţa din Ungaria, dar începând din această lună va începe să vândă asigurări Casco şi property.

"O să activăm pe segmentul property în general, nu doar asigurări de locuinţe. Retailul este zona pe care o vi­zăm ca un prim pas, dar ulterior vrem să ofe­rim produse şi de asi­gu­rare destinate com­pa­ni­ilor. Până la sfârşitul anului vom mai lansa şi alte produse. De exemplu, există un potenţial ridicat pe asigurări de să­nătate", a spus Mus­tăţea.

Astra este prima companie românească de asigurări care şi-a deschis o sucursală în străi­nătate, mai mulţi asigurători locali operând însă în alte ţări pe baza paşaportului european privind libera circulaţie a serviciilor financiare.

În ceea ce priveşte piaţa românească de asigurări, şeful Astra spune că se aşteaptă ca afacerile la nivel agregat să fi scăzut cu 7-10% în primele trei luni din 2011, apreciind că declinul ar putea fi compensat cel puţin parţial în a doua jumătate a anului.

Volumul poliţelor property emise de Astra în primul trimestru a avansat cu 43% faţă de perioada corespunzătoare din 2010, până la 90,5 mil. lei, în timp ce vân­zările de asigurări de viaţă au avansat în acelaşi interval cu 2%, până la 2,78 mil. lei.

Profitul net al companiei a coborât cu 20% fa­ţă de intervalul ianuarie-martie 2010 şi a ajuns la 3,86 mil. lei, în condiţiile în care compania a plătit despăgubiri de aproape 160 mil. lei pe asigurări auto, în creştere cu 74%.