Cat inseamna IMM-urile in businessul Romtelecom

Autor: Anca Barbulescu 15.05.2011

Corina Paun are pe mana aproape 10% din veniturile Romtelecom. Este responsabila de afacerile cu firme mici si mijlocii, un segment mic, dar care a adus cresteri pentru operatorul de telecomunicatii anul trecut.

"Companiile mici si mijlocii inseamna 80% din numarul total de firme din economie si aduc in jur de 35% din venituri", dimensioneaza Corina Paun, directorul de vanzari pentru segmentul de IMM-uri si microintreprinderi din cadrul Romtelecom, domeniul de care este responsabila din 2007 incoace. Baza de astfel de clienti ai operatorului cuprinde in prezent aproximativ 130.000 de firme dintr-un total de 400.000 considerate active din Romania si a fost extinsa in ultimii ani, indiferent de criza, in 2010 fiind vorba despre un avans de 15% fata de anul precedent.

Din intreaga piata a IMM-urilor si microintreprinderilor, Romtelecom detine astfel in jur de 33%, pondere care nu se aplica insa si pentru venituri. Pentru ca este vorba de companii cu incasari nu foarte mari, contractele sunt de regula mai putin costisitoare decat in cazul unei firme cu sute sau chiar mii de angajati, dar au fost incheiate pana acum si doua contracte cu valoare mai mare de 350.000 de euro pe an si alte cinci de peste 100.000 de euro. Astfel, Corina Paun coordoneaza un buget anual de peste 70 de milioane de euro, adica mai putin de 10% din veniturile totale ale operatorului de telecomunicatii. Citiţi mai mult despre cât inseamna IMM-urile in businessul Romtelecom pe www.businessmagazin.ro