Gfk: Veste bună pentru jucătorii din electronice şi electrocasnice. Prima creştere din ultimii doi ani

Autor: Cristina Roşca 17.05.2011

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în primele trei luni ale anului cu 10,7% comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 307 milioane de euro, aceasta fiind prima creştere din ultimii doi ani, potrivit unui studiu GfK Temax. În primele trei luni ale anului cea mai bună performanţă dintre sectoarele monitorizate de Gfk Temax au avut-o echipamentele foto (28,6%) şi IT (peste 25%).

Vânzările de electrocasnice mici au crescut de asemenea în perioada ianuarie-martie, cu 6,5%. Vânzările de electrocasnice mari şi cele din sectorul Telecom au rămas relativ stabile. Piaţa echipamentelor de birou a continuat însă trendul negativ, scăzând cu peste 20%.

Primul trimestru al lui 2011 a adus o schimbare de trend pentru piaţa de IT. Pentru prima dată în mai mult de doi ani dinamica trimestrială a fost una pozitivă, valoarea vânzărilor fiind cu 26% peste cea din trimestrul întâi 2010. Computerele portabile au fost principalul motor al creşterii. IT a fost sectorul cu cea mai mare valoare în acest trimestru de 101 milioane de euro.

În cazul electronicelor de larg consum, vânzările au crescut cu aproximativ 15% comparativ cu T1 2010, ajungând la un total de 65 milioane de euro. În cazul electrocasnicelor mici creşterea a fost de 6,5% în primul trimestru al lui 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând o valoare de 23 milioane de euro.

Primul trimestru al lui 2011 a fost unul stabil, în termeni de vânzări, pentru piaţa electrocasnicelor mari, atingând aceeaşi valoare ca anul trecut, şi anume 59 milioane de euro, însă unul dintre factorii care au contribuit la aceaste rezultate a fost creşterea TVA-ului de anul trecut.