Renault: "Rabla" a început foarte încet în acest an

Autor: Bogdan Alecu 17.05.2011

Spre deosebire de anul trecut, atunci când demararea programului "Rabla" a determinat în prima lună a acestuia o dublare a vânzărilor faţă de luna anterioară, anul acesta programul a avut un start mai lent, în condiţiile în care fiecare deţinător de voucher încearcă să obţină un preţ cât mai mare pentru acesta.

"Vânzările prin programul «Rabla» au demarat dificil anul acesta, mult mai slab decât ne aşteptam iniţial, oamenii încă aşteaptă ieftinirea tichetelor. Situaţia este mult diferită faţă de anul trecut, când exista un entuziasm în piaţă. Acum lucrurile sunt mult mai calme. Pe de altă parte, în continuare performează segmentul de persoane juridice", a spus Dora Pasăre, brand manager al Renault.

În aceste condiţii, dealerii Renault s-au orientat mai mult către vânzările de flote către persoane juridice, acestea având avantajul unor vânzări de volum, dar şi generarea unor venituri suplimentare din service, maşinile "de firmă", fie ele utilitare sau autoturisme, parcurgând un număr mai ridicat de kilometri anual decât unele deţinute de persoane private. Astfel creşte şi numărul reviziilor efectuate într-un an.

"Din punctul de vedere al dealerilor, este mai bine să vândă flote datorită serviciilor post-vânzare incluse în pachet, astfel încât există o cifră de afaceri asigurată pentru dealerul respectiv, mai ales că se semnează un contract în care se specifică şi serviciile asigurate."

Din vânzările Renault în primele patru luni ale acestui an, aproximativ 25% au reprezentat vânzările de vehicule comerciale, conform statisticilor jucătorilor din piaţa auto. Din acest segment, în intervalul ianuarie-aprilie constructorul francez deţine o cotă de piaţă de 20 de procente, potrivit declaraţiilor oficialilor mărcii.

Cota de piaţă a Renault a urcat în primele patru luni la 7,8%, faţă de 7,1% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Marca franceză a înregistrat o scădere a vânzărilor de 7% în primele patru luni, la aproape 2.100 de autovehicule, în condiţiile unei pieţe care s-a micşorat cu 15%, în timp ce în aprilie Renault a avansat cu 1%, la aproape 820 de autovehicule. În ceea ce priveşte vânzările de vehicule utilitare, Renault este pe primul loc în primele patru luni cu o cotă de piaţă de peste 20%.

"Vânzările către persoane juridice vor ajunge anul acesta la peste jumătate din totalul vânzărilor Renault dacă se menţine trendul din primele patru luni. Pe de altă parte, este posibil ca mixul să se schimbe în a doua jumătate a anului, dacă va recupera piaţa persoanelor fizice", a subliniat Dora Pasăre.