UPC: Suntem pregătiţi să transmitem programe TV 3D

Autori: Ştefan Vrabie , Roxana Cristea 19.05.2011

UPC România, una din cele mai mari companii de comunicaţii prin cablu de pe plan local, a anunţat faptul că este pregătită să transmită conţinut 3D, lansarea tehnologiei fiind rezultatul investiţiilor în modernizarea reţelei efectuate în ultimii doi ani.

În acelaşi timp, operatorul a anunţat că va difuza în format 3D şi turneul de tenis Roland Garros, care se desfăşoară în perioada 22 mai - 5 iunie, în urma achiziţiei de la Eurosport a drepturilor de transmisie în exclusivitate. "Tehnologia 3D este considerată următoarea revoluţie în televiziune. Prin transmisia Roland Garros, unul dintre cele mai mari turnee de tenis ale anului, aducem clienţilor noştri spectacolul 3D", a declarat Severina Pascu, directorul executiv al UPC România.

Programele 3D vor putea fi vizualizate prin intermediul unui televizor compatibil cu noul format. Piaţa 3D din România va cunoaşte în acest an o dinamică accentuată, întrucât există un real interes pentru această tehnologie şi beneficiile pe care le aduce, potrivit unui studiu Gfk, citat de UPC. În plus, România urmează tendinţele de pe piaţa europeană de profil, unde televiziunea 3D are un succes semnificativ. Potrivit lui Ştefan Ichim, directorul general al Panasonic România, în 2011 pe plan local se vor vinde 8.000 de televizoare 3D, dublu faţă de anul trecut. Acest segment reprezintă însă doar 1% din întreaga piaţă, care a fost de 500.000 de unităţi în 2010, conform GfK. La nivelul întregii pieţe de televizoare, producătorii văd o creştere de 20% pentru acest an, care nu se bazează neapărat pe creşterea puterii de cumpărare, ci pe faptul că românii au deja în spate doi ani de criză.

"Oamenii au devenit din ce în ce mai interesaţi de a trăi experienţa 3D şi în afara sălii de cinema, chiar în propria locuinţă", afirmă Sorin Spînu, director de vânzări al diviziei de Home Entertainment LG Electronics România.

Pe lângă anunţarea posibilităţii de a transmite 3D, UPC a lansat pachetele Profesionist 3D şi Olimpic 3D, care aduc clienţilor servicii de televiziune, internet şi telefonie, precum şi un mediabox HD sau DVR HD. Pachetele Profesionist 3D şi Olimpic 3D pot fi achiziţionate la preţul de 68 de lei, respectiv 111 lei.

La finalul primului trimestru, baza de clienţi a UPC România se ridica la circa 1,14 milioane clienţi, fiind una dintre cele mai mari companii locale de comunicaţii prin cablu. Principalii concurenţi ai UPC sunt RDS&RCS şi Romtelecom.

Controlat de grupul american Liberty Global, UPC Holding este înregistrat în Olanda şi are peste 8,8 milioane de clienţi în nouă ţări din Europa şi alţi un milion de utilizatori în Chile. Veniturile UPC Holding au crescut în primul trimestru al acestui an cu 9% faţă de aceeaşi perioadă din 2010, la 977 milioane euro. Creşterea s-a datorat fluctuaţiilor de pe pieţele valutare şi încasărilor. Profitul operaţional al companiei a urcat cu 32%, la 215 milioane euro.