Jan Gijsen, CEO şi preşedinte al Ford România, dezamăgit de muncitori

Autor: Bogdan Alecu 19.05.2011

Uzina auto de la Craiova nu reuşeşte să atingă nivelul de calitate dorit de americanii de la Ford, potrivit publicaţiei spaniole Las Provincias care îl citează pe Jan Gijsen, CEO şi preşedinte al Ford România, ca fiind "dezamăgit" de cei aproape 3.600 de muncitori de la fabrică.

Nivelul ridicat de rectificări care trebuie efectuate pe linia de asamblare în România încetineşte, potrivit ziarului spaniol, planificarea producţiei la nivel european.

Mai mult, Las Provincias citează mesajele lui Gijsen către angajaţii uzinei, în care şeful Ford le transmitea angajaţilor că uzina nu era pregătită la începutul anului să asambleze modelul Transit Connect, în timp ce în luna aprilie acesta a cerut o reacţie rapidă din partea angajaţilor

"Noi suntem contracronometru. Primele prototipuri de vehicule şi motoare sunt programate să intre în producţie la mijlocul acestui an. Prin urmare, în lunile următoare trebuie să se îmbunătăţească atât calitatea cât şi fluxul de producţie actual", a subliniat şeful Ford România în comunicatul internă.

La nivelul lunii mai tonul preşedintelui Ford România devine însă unul mai grav. "Trebuie să spun că suntem dezamăgiţi de performanţa noastră pe plan intern, de modul în care livrăm clienţilor noştri interni. Când văd numărul de rectificări necesare ca urmare a controalelor de calitate, îmi dau seama că nu se acordă importanţă clienţilor. Am implementat toate procesele şi instrumentele adecvate. Am făcut toate programele de formare necesare. Trebuie să ne concentrăm pe ceea ce facem. În prezent există volume mici şi nu sunt mulţumit cu procesul nostru intern", a subliniat şeful Ford în scrisoarea internă la nivelul lunii trecute.

"În ceea ce priveşte materialul din mai 2011 din buletinul informativ intern, preşedintele Ford România a evidenţiat un aspect important pentru Ford, care este calitatea. Totuşi, aceasta nu trebuie considerată o afirmaţie negativă privind nivelul de calitate al modelului Transit Connect ce se produce la fabrică, care sunt la un standard foarte ridicat", a declarat Nadia Crişan, membru în consiliul de administraţie al Ford România.

În primele patru luni ale acestui an la Craiova s-au asamblat aproape 2.900 de utilitare Transit Connect, în creştere cu 300% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, toate fiind exportate către pieţe din Europa Centrală şi de Vest.

Anul trecut Ken Macfarlane, vicepreşedinte responsabil de cele 21 de uzine Ford la nivel european, declara într-un interviu acordat ZF la uzina de la Valencia că angajaţii de la Craiova "sunt foarte receptivi, dar este o călătorie pe care am început-o împreună şi mai avem de parcurs, fiind un proces de învăţare". Încă de atunci se punea întrebarea cât de dificil va fi pentru cei 3.600 de angajaţi să treacă acum la producţia de modele Ford, după ce mulţi dintre ei au produs modele Oltcit şi apoi Daewoo. Macfarlane a subliniat atunci că "răspunsul stă în leadership".

Potrivit oficialilor Ford, compania nu a concediat niciun angajat de la Craiova din motive legate de neîndeplinirea sarcinilor la locul de muncă. În acelaşi timp, compania derulează în continuare programe de training în vederea atingerii standardelor de calitate impuse la nivel mondial de Ford Motor Company. Jan Gijsen a preluat de la 1 ianuarie 2011 funcţiile de director al fabricii Ford de la Craiova şi de preşedinte al Ford România de la Dionisio di Campos, primul executiv al constructorului american, care s-a ocupat de proiectul Craiova încă de la început.