Cât timp pierdem la job pe Facebook sau Twitter?

Autor: Ştefan Vrabie 23.05.2011



Toate instrumentele sociale media puse la dispoziţia utilizatorului de reţele de socializare nu creează un randament mai eficace pentru business-ul unei companii aşa cum se credea, conform unui studiu harmon.ie făcut de uSamp, citat de PCWorld.com.

În mod cert, există şi avantaje puternice pentru companiile care se folosesc de reţele de socializare la locul de muncă, dar există şi dezavantaje.

Studiul harmon.ie, realizat de firma de cercetare uSamp concluzionează că "proliferarea colaborării şi a instrumentelor sociale menite să sporească productivitatea, de fapt constă în milioane de dolari pe care companiile le pierd pe an".

Potrivit harmon.ie, "aproape 60% din întreruperile de la lucru se datorează utilizării instrumentelor social media precum un email, reţelele sociale, mesajele text sau instant (Messenger). De fapt, 45% din angajaţi lucrează numai 15 minute sau mai puţin fără a fi întrerupţi şi 53% pierd cel puţin o oră pe zi din cauza diferitelor tipuri de distragere".

Acest studiu arată o imagine a unui loc de muncă extrem de distras, ironia fiind: tehnologia informaţiei care în mare parte a fost creată pentru a economisi timp, este de fapt contrariul. În tocmai, instrumentele pe care ne bazăm la locul de muncă pentru a fi mai eficienţi interferează cu această misiune. Ceea ce psihologii numesc "tulburare compulsivă online" pentru viaţa noastră personală, acum întâlnim acelaşi fenomen şi în mediul de lucru.