Demetrian, BRD: În doi ani, clienţii vor trece la carduri contactless

Autor: Alexandra Chelu, Mediafax 23.05.2011

BRD, a doua mare bancă locală în funcţie de active, pariază pe cardurile care permit plăţi de mică valoare foarte rapide prin tehnologia contactless - fără să fie necesară trecerea cardului prin POS şi introducerea codului PIN - şi consideră că în doi ani clienţii ar putea să migreze spre astfel de produse.

"Avem 2,2 milioane de carduri şi vă spun că în Bucureşti există 300.000-400.000 de clienţi cu carduri. Se poate face migrarea la contactless într-un an sau doi, în funcţie de dorinţa clienţilor", a declarat Dana Demetrian, directorul executiv al polului de administrare generală a reţelei BRD, la o conferinţă de presă. BRD a lansat ieri un card contactless care poate fi utilizat şi pentru plata transportului în comun, iniţial în Bucureşti şi ulterior în Sibiu şi Constanţa.

Demetrian a precizat că pentru noul sistem de carduri costurile nu au fost de "ordinul zecilor de mii de euro", ci "mult mai mari", iar investiţiile au fost suportate exclusiv de bancă.

Prima regie de transport în cadrul căreia va funcţiona plata contactless prin cardul bancar BRD este RATB. În curând, soluţia contactless va fi instalată şi în cadrul regiilor locale de transport din Constanţa şi Sibiu. Începând cu luna iunie, BRD va extinde acceptarea cardurilor contact­less în toate staţiile de metrou din Bucu­reşti, generalizând astfel soluţia tehnică instalată în zece staţii începând din luna decembrie 2010.

BRD a încheiat cu RATB un parteneriat pentru dez­voltarea noilor tehnologii în transportul în comun, al cărui prim pas este lansarea cardului dual de transport. Următoarele direcţii de dezvoltare urmăresc implementarea noilor tehnologii apărute pe plan mondial.

Cardurile multifuncţionale vor putea fi încărcate cu abonamente pe una sau mai multe linii de transport la suprafaţă sau pe toate liniile de transport în comun. De asemenea, călătorii pot solicita portofelul electronic, care permite transportul şi pe alte linii decât cele obişnuite, iar în cazul oraşului Bucureşti şi cu metroul sau liniile de autobuze către aeroporturi.

Un produs similar a fost lansat săptămâna trecută de BCR, cea mai mare bancă locală după active, care avea un parteneriat mai vechi cu RATB, permiţând încărcarea cardurilor proprietar ale regiei de la bancomatele sale.

BRD a intrat pe nişa cardurilor contactless anul trecut, lansând proiecte-pilot în colaborare cu lanţul de restaurante Pizza Hut şi Metrorex, operatorul metroului din Bucureşti. În prezent, francezii au instalat 1.000 de POS-uri care permit citirea cardurilor contactless, la mai multe lanţuri de comercianţi. Cardul contactless va avea şi alte funcţionalităţi specifice unui card bancar standard, cum ar fi retragere de numerar, plăţi la comercianţi, plăţi de facturi, plăţi pe internet. BRD a emis circa 15.000 de dispozitive contactless sub formă de sticker sau breloc.