Gresie şi faianţă de peste 20 mil. euro de la bulgari

Ziarul Financiar 24.05.2011

Producătorul bulgar de plăci ceramice KAI Group, controlat de fondul de investiţii american Advent International, şi-a bugetat pentru anul acesta afaceri pe piaţa locală de circa 20-22 mil. euro, în creştere cu 20-30% faţă de anul trecut.

"20-25% din vânzările totale ale grupului sunt generate de piaţa românească. Tradiţional, principala piaţă externă de desfacere era Anglia, însă anul acesta Ro­­mânia este posibil să o depăşească", spune Cătălin Rotaru, country manager al KAI Ceramics, divizia locală a grupului bulgar. Compania şi-a dublat anul trecut afacerile din România, până la 17 milioane de euro, pe fondul extinderii reţelei de parteneri de distribuţie şi a gamei de produse. Compania estimează că deţine în prezent o cotă de piaţă de circa 11-12%, dar speră ca spre sfârşitul lui 2012 să acopere un sfert din piaţă.

KAI comercializează plăci ceramice (gresie şi faianţă) la nivel naţional printr-o reţea de 20-30 de parteneri, printre care distribuitorii locali Delta Distribution, Tiger Amira Oradea şi PremierCom Slobozia, dar şi reţelele de retaileri Baumax, Praktiker şi Bricostore.

Piaţa locală de plăci ceramice s-a ridicat în 2010, din punct de vedere cantitativ la 25 mil. metri pătraţi, potrivit estimărilor companiei.

Principala piaţă externă de desfacere era Anglia, însă anul acesta Ro­­mânia este posibil să o depăşească.

Cătălin Rotaru, country manager al KAI