Dascălu a bătut palma şi cu C&A pentru trei malluri

Ziarul Financiar 25.05.2011

Omul de afaceri Iulian Dascălu, 41 de ani, proprietarul reţelei de centre comerciale Iulius Mall, este primul român care a reuşit să îi aducă în mallurile sale pe cei mai mari jucători străini din fashion, începând cu Inditex, H&M, New Yorker şi terminând mai recent cu C&A.

Dascălu a semnat un contract cu retailerul de îmbrăcăminte C&A, care va deschide trei magazine în proiectul Palas Iaşi, aflat în construcţie, în Iulius Mall Timişoara şi în Iulius Mall Suceava. Cele trei spaţii se vor întinde pe o suprafaţă cumulată de circa 4.300 de metri pătraţi. Cel mai mare va fi magazinul din Timişoara, ce se va întinde pe două niveluri, cu o suprafaţă totală de 1.700 de metri pătraţi.

La Iaşi, C&A va ocupa aproximativ 1.380 metri pătraţi la parterul Palas Mall, în timp ce magazinul din Iulius Mall Suceava va fi situat tot la parter şi va avea 1.225 metri pătraţi.

C&A deţine în prezent opt magazine pe piaţa locală şi a anunţat că vrea să deschidă în acest an alte opt unităţi.

Omul de afaceri Iulian Dascălu a realizat anul trecut venituri de 41,2 milioane de euro din închirierea mallurilor deţi­nute în Cluj, Timişoara, Suceava şi Iaşi, în creştere cu 3% faţă de anul precedent, pe fondul finalizării în luna noiembrie a anului 2009 a unei investiţii de 60 de milioane de euro în extinderea proiectului din Timişoara.

Omul de afaceri ieşean şi-a dezvoltat treptat reţeaua de centre comerciale şi a convins grupuri precum Auchan, Inditex, H&M sau Cinema City să îl urmeze în mallurile sale, considerate printre cele mai bune din afara Capitalei.

Dascălu a "furat" modelul de dezvoltare a centrelor comerciale din Statele Unite şi a colaborat cu mai multe bănci care l-au creditat cu sute de milioane de euro pe cel care a devenit cel mai mare proprietar de malluri din România.

Cel mai ambiţios proiect al lui Dascălu este deocamdată în construcţie la Iaşi, unde până la sfârşitul acestui an ar trebui finalizat complexul mixt Palas, o investiţie de 260 de milioane de euro situată în "buricul oraşului".

Şi pentru acest proiect Dascălu a semnat contracte de închiriere cu retaileri precum Auchan, H&M sau New Yorker, semn că le-a câştigat încrederea străinilor în viabilitatea proiectelor construite.