Cemacon Zalău vrea dublarea cotei de piaţă

Ziarul Financiar 24.05.2011

Producătorul de cărămizi Cemacon Zalău, al cărui acţionar principal este firma Broker Cluj, şi-a bugetat pentru acest an o creştere a vânzărilor de 2,6 ori, până la 58 mil. lei (circa 14,2 mil. euro), deşi se aşteaptă la o stagnare a pieţei în 2011.

Compania a finalizat anul trecut o investiţie în valoare de 28 mil. euro într-o nouă linie de fabricaţie a cărămizilor prin care aproape îşi va tripla producţia în acest an şi intenţionează să acumuleze cotă de piaţă prin dezvoltarea semnificativă a zonei de distribuţie şi a portofoliului de produse.

Conducerea Cemacon şi-a propus să aloce în acest an 9,5 mil. lei (2,3 mil. euro) pentru cheltuieli cu logistica care nu au existat în anii precedenţi şi să-şi externalizeze transportul.

"Până acum Cemacon era o companie care vindea numai la poarta fabricii şi nu necesita cheltuieli de logistică, iar vânzările se făceau doar către clienţii zonali. În­ce­pând de anul acesta va intra la turaţie maximă noua linie de producţie de la Recea pentru că în luna decembrie a avut loc recep­ţia finală şi intenţionăm să creştem vânzările printr-o strategie de dezvoltare a cotei proprii de piaţă ca urmare a creşterii numărului de distribuitori, dezvoltarea distribuţiei şi a portofoliilor de produse", spune Liviu Stoleru, directorul general al Cemacon Zalău. El a fost numit anul trecut la conducerea Cemacon după ce a ocupat timp de patru ani func­ţia de director de vânzări marketing şi logistică la Wienerberger România, fili­ala locală a grupului aus­triac care este în prezent liderul de piaţă pe segmentul blocurilor ceramice din România.

Stoleru speră ca prin noua strategie producătorul de cărămizi să ajun­gă unul dintre primii 3-4 jucători de pe piaţa locală la finele acestui an.