Cemacon Zalău vrea dublarea cotei de piaţă
Producătorul de cărămizi Cemacon Zalău, al cărui acţionar principal este firma Broker Cluj, şi-a bugetat pentru acest an o creştere a vânzărilor de 2,6 ori, până la 58 mil. lei (circa 14,2 mil. euro), deşi se aşteaptă la o stagnare a pieţei în 2011.
Compania a finalizat anul trecut o investiţie în valoare de 28 mil. euro într-o nouă linie de fabricaţie a cărămizilor prin care aproape îşi va tripla producţia în acest an şi intenţionează să acumuleze cotă de piaţă prin dezvoltarea semnificativă a zonei de distribuţie şi a portofoliului de produse.
Conducerea Cemacon şi-a propus să aloce în acest an 9,5 mil. lei (2,3 mil. euro) pentru cheltuieli cu logistica care nu au existat în anii precedenţi şi să-şi externalizeze transportul.
"Până acum Cemacon era o companie care vindea numai la poarta fabricii şi nu necesita cheltuieli de logistică, iar vânzările se făceau doar către clienţii zonali. Începând de anul acesta va intra la turaţie maximă noua linie de producţie de la Recea pentru că în luna decembrie a avut loc recepţia finală şi intenţionăm să creştem vânzările printr-o strategie de dezvoltare a cotei proprii de piaţă ca urmare a creşterii numărului de distribuitori, dezvoltarea distribuţiei şi a portofoliilor de produse", spune Liviu Stoleru, directorul general al Cemacon Zalău. El a fost numit anul trecut la conducerea Cemacon după ce a ocupat timp de patru ani funcţia de director de vânzări marketing şi logistică la Wienerberger România, filiala locală a grupului austriac care este în prezent liderul de piaţă pe segmentul blocurilor ceramice din România.
Stoleru speră ca prin noua strategie producătorul de cărămizi să ajungă unul dintre primii 3-4 jucători de pe piaţa locală la finele acestui an.