Praktiker şi Bricostore au pierdut o treime din piaţă în trei ani

Ziarul Financiar 24.05.2011

Francezii de la Bricostore şi reţeaua germană de bricolaj Praktiker, care au deschis în urmă cu aproape zece ani primele magazine de mari dimensiuni cu articole pentru construcţii şi bricolaj au ajuns la o cotă cumulată de piaţă de la 34,4% în 2010, faţă de 62,7% în 2007.

În 2007, piaţa de bricolaj luată în calcul în analiza ZF era de 700 mil. euro, în timp ce anul trecut ajunsese aproape de un miliard de euro. Analiza nu a inclus distribuţia de materiale de construcţii (Arabesque şi Ambient) şi nici reţele mici existente în diferite zone ale ţării.

Bricostore şi Praktiker au fost "atacaţi" în ultimii ani puternic de jucătorii mai nou intraţi pe piaţă, precum BauMax, Hornbach şi OBI, care în acelaşi interval au ajuns la o cotă de piaţă cumulată de circa 27%, pornind de la un nivel de 8,7%. În plus, reţeaua locală Dedeman, noul lider al pieţei de profil, şi-a majorat de asemenea cota cu circa 10% din 2007 până în 2010, până la 37%, pe fondul înregistrării unor vânzări record pentru piaţa de profil, de 360 de milioane de euro anul trecut.

În ultimii ani bătălia a ajuns să se dea pentru fiecare oraş în parte. Mai exact, germanii de la Praktiker, care au cea mai extinsă reţea de pe piaţă, cu 27 de magazine, mai au la ora actuală doar patru unităţi în oraşe în care nu există un alt competitor de bricolaj (Satu Mare, Deva, Galaţi şi Baia Mare), în timp ce Bricostore mai este singurul jucător semnificativ doar în Călăraşi.