Titlurile motorului de căutare Yandex ies pe bursa la preţ dublu

Autor: Adrian Voicu 24.05.2011

Titlurile motorului de căutare internet rus Yandex au deschis prima lor şedinţă după IPO-ul care s-a terminat cu o suprasubscriere de 17 ori peste oferta iniţială, la un preţ de 61 de dolari/titlu, de două ori mai mare decât preţul din oferta de listare.

Cele 52,2 milioane acţiuni sau 16,2% din capitalul social al companiei, la un preţ de 25 de dolari fiecare evaluau compania la aproximativ 8 miliarde de dolari.

Yandex, al cărui IPO a evaluat acţiunile la dublul valorii acţiunilor Google comparativ cu veniturile, s-a bucurat de un puternic interes din partea investitorilor, acesta fiind cel mai rapid IPO din ultimii şapte ani.

Titlurile Google se tranzacţionează la o valoare de 13 ori mai mare decât veniturile pe care se aşteaptă să le înregistreze în 2012, în timp ce acţiunile Yandex au fost vândute la un preţ echivalent cu de 23 de ori valoarea veniturilor pe care se aşteaptă să le înregistreze anul viitor.

O altă companie de profil, din SUA, LinkedIn Corp, cel mai mare site de professional networking, a vândut săptămâna trecută 7,84 milioane de acţiuni la 45 de dolari pe titlu. Oferta publică iniţială a atras fonduri de 352,8 milioane de dolari.

În prima zi de tranzacţionare, acţiunile LinkedIn au crescut de peste două ori, la 94,25 dolari (+109%).