Cum fac dealerii reduceri "mascate": vând maşinile noi pe site-uri second-hand

Autor: Bogdan Alecu 25.05.2011

Dealerii nu pot întotdeauna promova discounturile care le pot oferi pentru un anumit model în vederea atragerii potenţialilor clienţi, fie din cauza mărcii, a importatorului sau a politicii impuse unui anumit model. Spre exemplu, între preţul oficial "de listă", cel oficial cu discount şi cel final obţinut în showroom-uri pote fi diferenţe de sute sau chiar mii de euro, fiecare agent de vânzări având posibilitatea de a mai reduce preţul maşinii măcar cu 1-2%, în funcţie de model şi anul de fabricaţie.

Un bun exemplu în acest sens în reprezintă SUV-ul Duster. Deşi oficial nu poate fi găsit cu discount nici pe site-ul oficial Dacia şi nici pe cel al dealerilor, unii dintre concesionari au postat pe site-urile specializate în comerţul cu maşini second-hand. Spre exemplu, un dealer din judeţul Teleorman vinde un Duster 1,5 dCi 110 CP, 4x4, versiune Laureate plus ESP şi "Pack Look" care include jante din aliaj, la un preţ de 17.900 de euro. Acelaşi model configurat pe site-ul Dacia costă 18.320 de euro cu TVA inclus, ceea ce înseamnă o reducere de peste 400 de euro pentru cel mai bine exportat model Dacia.

Un alt exemplu, tot din gama Dacia, reprezintă un model Logan sedan, în versiunea de bază Ambiance, cu motor pe benzină de 1,2 litri şi 75 CP. Dacă preţul său oficial la dealer este de aproape 6.800 de euro, un dealer din Arad vinde unul nou cu 12 km la bord cu 5.400 de euro, adică cu un discount de aproape 1.400 de euro faţă de preţul oficial. Acelaşi lucru se întâlneşte şi la un dealer din Piteşti, cu un model similar, dar care este vândut cu 5.900 de euro, adică cu un discount de 900 de euro.

Aceeaşi "strategie" este aplicată şi de un dealer Chevrolet din Braşov. Acesta vinde un model Cruze cu un preţ de aproape 9.300 de euro prin programul "Rabla" (include astfel reducerea de 2.700 de euro), în condiţiile în care pe site-ul oficial al mărcii acelaşi model costă 9.550 de euro.