Leaseplan şi-a majorat cu aproape 60% cifra de afaceri în T1 la 9 mil. euro

Autor: Bogdan Alecu 26.05.2011

Compania LeasePlan România, unul din principalii jucători de pe piaşa locală de leasing operaţional, a înregistrat în primul trimestru din 2011 o cifră de afaceri de 9 milioane de euro, în creştere cu 57% faţă de perioada similară a anului trecut. În aceeaşi perioadă compania a înregistrat un profit de 460.000 euro, iar valoarea portofoliului a crescut cu 19% faţă de T1 din 2010, la 36,9 milioane euro.

"Creşterea înregistrată se datorează în principal dezvoltării serviciilor de management de flote, a căror importanţă în economia firmelor a devenit evidentă în ultimii ani. în continuare ne concentrăm pe crearea şi implementarea unor instrumente de consultanţă care le oferă clienţilor noştri modalităţi suplimentare de reducere a costurilor de administrare a flotei", a declarat Bogdan Apahidean, director general LeasePlan.

Compania a efectuat investiţii de 3.2 milioane de euro în primul trimestru al acestui an şi a lansat două instrumente de consultanţă: Fleet Balance şi Car Policy Builder. Prin intermediul Fleet Balance clienţii beneficiază de asistenţă pentru proiectarea unei flote sustenabile ce asigură costuri reduse de exploatare, ţine cont de satisfacţia utilizatorilor şi are în vedere şi protecţia mediului. Car Policy Builder oferă clienţilor posibilitatea creării şi implementării unei politici de flotă auto aliniate strategiei şi obiectivelor generale ale fiecărei companii. Instrumentul include aspecte legate de autovehicul, fiscalitate, mediu, riscuri, costuri şi regim de exploatare, permiţând în acelaşi timp actualizarea politicii de flotă în conformitate cu modificările legislative şi fiscale.

La finele primului trimestru din 2011, LeasePlan administra o flotă auto de 4.894 vehicule, în creştere cu aproximativ 20% comparativ cu perioada similară a anului anterior. Circa 80% din totalul flotei este administrată în sistem full operational leasing, iar pentru restul de 20% se asigură fie doar finanţarea (net operational leasing), fie doar serviciile de gestionare a flotei.

Lista de clienţi a LeasePlan România cuprinde peste 160 de companii din domenii precum: industria energetică, servicii financiare, FMCG, IT&C, industria farmaceutică, etc. Printre cei mai importanţi clienţi ai LeasePlan România se numără: OMV PETROM SA, Ursus Breweries, CEZ România, BCR, Bancpost, Coca-Cola HBC România, METRO Cash & Carry România, Silcotub, IBM România, etc.