Bazarul lui Gică Popescu se transformă în supermarket deoarece conceptul iniţial a eşuat

Autor: Mirabela Tiron 31.05.2011

La patru luni de la deschidere bazarul în care fostul fotbalist Gică Popescu şi alţi doi parteneri au investit 10 milioane de euro se va transforma în supermarket, modelul iniţial de business neaducând rezultatele aşteptate.



Tot ceea ce înseamnă socotelile pe care le-am făcut înainte de deschiderea bazarului sunt astăzi irelevante", a răspuns Marius Roateş, partenerul de afaceri a lui Gică Popescu, la între barea legată de veniturile obţinute în primele luni de acti vitate de la bazarul din Rahova.

Conceptul care a stat la baza dezvoltării acestui centru comercial, numit Doldora Bazaar, a fost unul asemănător cu cel folosit de IDM, SIR sau Dragonul Roşu. În acest tip de bazar se vând produse la tarabe, începând de la haine şi uneori chiar şi alimente.

"Se putea şi mai bine", a fost răspunsul pe care Gică Popescu l-a oferit întrebărilor ZF legate de veniturile pe care le-a adus bazarul după primele luni de activitate.

ZF s-a deplasat în urmă cu zece zile până în complexul Doldora Bazaar pentru a vorbi cu clienţii şi cu chiriaşii, însă pe suprafaţa care permite 100 de magazine perimetrale şi 325 de standuri centrale (box-uri) dar şi o zonă de tarabe, a găsit doar doi clienţi şi câ teva vânzătoare la puţinele standuri ocu pate. Doar pe două tarabe din cele câteva zeci a găsit legume şi fructe la preţ de hipermarket (6 lei kilogramul de roşii).

Vânzătorii: Şi noi ne întrebăm de ce nu vin clienţii

"De mai bine de patru luni tot aşteptăm să vină clienţii, dar într-o zi abia unul sau doi vin să se uite.

Standurile de lângă noi sunt închise, pentru că mulţi au ales să plece de aici după Paşte din cauză că nu vindeau nimic. Dacă nu se schimbă ceva, o să plecăm şi noi", spune Mioara, vânzătoare la un stand de haine.

Ea susţine că aşteaptă să se deschidă super mar ketul, că aşa "poate mai începe lumea să vină". La aproape 200 de euro se ridică chiria pe lună pentru acest stand, vânzările fiind aproape "inexistente".

Una dintre cele două cliente pe care le-a găsit ZF în complexul comercial, susţine că "nu ne cumpărăm haine de aici", la cele mai multe dintre standurile ocu pate fiind expuse haine, "mergem la Niky Scorpion".

Situat chiar lângă piaţa Rahova, complexul Niky Scorpion are un vad comercial foarte bun, fiind în apropiere de un bulevard principal din zonă.

"Cei care au rămas în Doldora nu vor să piardă garanţiile. La noi, contractul e semnat pe un an. Ni s-a spus că vor veni clienţi, dar sunt foarte puţini. Şi noi ne întrebăm de ce nu vin", spune vân zătoarea unui magazin de lenjerie, care doreşte să îşi păstreze ano nimatul.

Bazarul devine Mega Market

Iniţial, Doldora Bazaar, cu o suprafaţă construită de 7.500 metri pătraţi, a fost gândit ca un spaţiu care să permită prezenţa a 100 de magazine perimetrale şi a 325 de standuri centrale (box-uri).

Reprezentanţii Doldora susţineau la deschidere că aşteaptă de la bazarul din Rahova încasări de 150.000 de euro pe lună din chirii, în condiţiile în care suprafaţa centrului comercial a fost închiriată în proporţie de 87% de companii precum Murfatlar, Botinelli, Jolidon, Polisano, preţul unui stand (de 6,3 metri pătraţi) fiind de 190 de euro pe lună.

"Am luat decizia de tran sfor mare a bazarului în supermarket după ce am constatat că există o nişă neexploatată de piaţă. Vrem să avem pe jumătate din suprafaţa Doldora un supermarket." În Bucureşti sunt 80 de supermarketuri. Marius Roateş a precizat că va vorbi despre rezultatele financiare ale centrului comercial din iunie, după ce va fi inaugurat supermarketul. El a menţionat că în complexul Doldora proporţia alimentelor era de doar 10-15%.

Numele centrului comercial va fi schimbat din Doldora Bazaar în Doldora Mega Market, potrivit lui Marius Roateş.

Anul trecut Gică Popescu, ale cărui câştiguri din fotbal au fost estimate între 10 şi 20 de milioane de dolari, a dezvoltat complexul Doldora pe fostul teren de pe Calea Rahovei al fabricii de vopsea Fabryo Corporation în parteneriat cu Marius Valentin Roateş şi George Şaguna, ce deţin fiecare un pachet de 37,5% din acţiuni la compania Doldora Capital. Fostul fotbalist controlează 25% din firmă.