Orange: acoperire mai bună în clădiri la voce şi 3G prin antene conectate la reţelele de net fix RCS&RDS, Romtelecom sau UPC

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 31.05.2011

Orange România, cel mai mare operator de telefonie mobilă după cifra de afaceri şi numărul de clienţi, a lansat în premieră pe piaţa locală pentru clienţii companii o soluţie bazată pe tehnologia Femtocell, care asigură o calitate mai bună a serviciilor de voce şi date mobile la birou prin îmbunătăţirea acoperirii 3G/3GĂ în interiorul clădirilor.

Soluţia apoate fi achiziţionată cu 500 de euro (fără TVA), acoperă până la 800 de metri pătraţi - spaţiu deschis - şi permite până la 16 apeluri de voce simultan şi o viteză de internet de până la 7,2 Mbps, potrivit datelor Orange.

"Fie din cauza materialelor de construcţii care ecranează semnalul, fie din cauza poziţionării la subsol sau lipsei semnalului în zone izolate, în unele clădiri de birouri acoperirea este mai slabă sau inexistentă. Soluţia Extra Signal vine în întâmpinarea acestor nevoi şi amplifică semnalul 3G/3GĂ din interiorul clădirii, indiferent de locaţie. Soluţia Extra Signal, având la bază tehnologia Femtocell, creează o celulă 3G/3GĂ în interiorul clădirii, funcţionând ca o mini-antenă proprie, ce difuzează semnalul în locaţia respectivă, îmbunătăţind acoperirea şi calitatea serviciilor de voce şi date mobile. (…) este necesară conectarea echipamentului Extra Signal la linia de internet fix existentă în clădire şi utilizarea echipamentelor 3G/3GĂ (telefoane mobile, smartphone-uri, tablete sau laptop-uri cu modem-uri sau routere 3G/3GĂ)", au spus reprezentanţii companiei.

Echipamentul poate fi conectat la serviciile de internet fix de mare viteză furnizate de rivali ai Orange, precum RCS&RDS, Romtelecom sau UPC dacă testele echipei tehnice a companiei de telefonie mobilă arată că serviciul este eligibil din punct de vedere tehnic, au precizat pentru ZF reprezentanţii Orange.

"Echipamentul se instalează pe linia de internet a clientului, care poate fi de la orice operator. Eligibilitatea tehnică a liniei de internet se verifică de către echipa tehnică, la instalare", au spus reprezentanţii Orange.

Instalarea, testarea şi supervizarea soluţiei Extra Signal se face de către o echipă tehnică dedicată, pusă la dispoziţie de către Orange România.

Pentru viitor, Orange pregăteşte lansarea unui echipament destinat spaţiilor de dimensiuni mai mici, ce poate fi instalat mai simplu, direct de către client.

Preţul de listă al soluţiei este de 500 de euro fără TVA, dar clienţii care au o valoare medie a facturii în ultimele trei luni de peste 100 de euro, vor plăti un preţ special de 250 de euro pentru prima soluţie activată. În cazul în care solicită instalarea unei astfel de soluţii şi în alte locaţii, acestea vor fi tarifate la preţul standard.

"Orange este primul operator din România care foloseşte tehnologia Femtocell pentru a oferi soluţii de îmbunătăţire a acoperirii în interiorul clădirilor. Cu soluţia Extra Signal, companiile care au sediul în clădiri cu o recepţie slabă a semnalului îşi pot optimiza comunicarea. De exemplu, angajaţii pot fi contactaţi oriunde s-ar afla în sediu, inclusiv în locaţii cu semnal mai slab, cum ar fi: subsoluri, magazii, depozite, săli izolate, parcări, etc.", a declarat Andreea Preda, Convergent Proposition Manager.