Cât costă "visul american" pe şoselele din România: Ford Mustang '60, Pontiac GTO sau Cadillac DeVille

Autor: Bogdan Alecu 05.06.2011

Pontiac GTO unul dintre cele mai cunoscute "muscle cars" din acea perioadă, poate fi achiziţionat cu aproape 30.000 de euro. Aceasta dispune de un motor de 6,6 litri care dezvoltă nu mai puţin de 350 CP. Un Pontiac GTO a apărut în filmul Triple X condus de actorul Vin Diesel.



Un automobil de colecţie, produs înainte de 1970, va atrage întotdeauna mai multe proviri pe stradă chiar şi decât un automobil exclusivist proaspăt lansat. În condiţiile în care şi gusturile clienţilor din România s-au aliniat la "standardele" internaţionale, tot mai mulţi colecţionari aleg să cumpere sau să restaureze automobile legendare care au schimbat cursul istoriei. automobilului. Mai mult, maşinile de colecţie asigură un statut de "connosieur" celui de la volan şi mai mult, asigură şi o economie la buget acestea fiind scutite de plata impozitului anual.


Ford Mustang din anii 60, celebrul Pontiac GTO, similar celui condus de Vin Diesel în prima parte a filmului XXX, Cadillac DeVille sau chiar IMS-uri sau Broscuţe Volkswagen sunt comercializate pe site-urile specializate în comerţul cu maşini second-hand la preţuri care de multe ori depăşesc pe cele ale unor modele noi cu performanţe similare.

Spre exemplu, nu mai puţin de trei din cele douăzeci de maşini produse înainte de 1970 şi vândute în România sunt modele Ford Mustang din prima generaţie, două coupe şi unul decapotabil, toate fiind restaurate până la cele mai mici detalii. Spre exemplu, un Mustang Cabrio din 1966, cu 44.000 km la bord, cu motor pe benzină de 3,3 litri şi 120 CP complet restaurat costă 18.500 de euro, adică tot cam cât un model de clasă medie nou. Unul Coupe din 1965 poate fi cumpărat cu 10.900 de euro, în timp ce versiunea de top a acestuia cu motor de 4,2 litri urcă la 16.000 de euro. Un Pontiac GTO din 1966, unul dintre cele mai cunoscute "muscle cars" din acea perioadă, poate fi achiziţionat cu aproape 30.000 de euro. Aceasta dispune de un motor de 6,6 litri care dezvoltă nu mai puţin de 350 CP.

Un loc special pe lista colecşionarilor de automobile din România o au modelele IMS - precursoarele SUV-urilor ARO produse la Câmpulung Muscel. Un astfel de exemplar recondiţionat se comercializează cu preţuri cuprinse între 1.500 şi 5.000 de euro, în funcţie de starea de funcţionare şi modificările aduse. În cazul unora puternic modificate preţul poate sări la peste 6.000 de euro. Din aceeaşi categorie face şi VW Beetle, Broscuţa. Un model din anii 60 complet restaurat şi în stare bună de funcşionare costă aproximativ 5.000 de euro, adică doar cu puţn sub preţul de achizişie al unui Logan nou.

Lista automobilelor de colecţie care pot fi cumpărate în România este completată şi de un Rolls Royce Silver Shadow din 1970. Limuzina care dispune de un motor de 6,25 litri de 200 CP poate fi achiziţiţionată cu 18.000 de euro, adică de 20 de ori mai ieftin decât o limuzină Rolls Royce nouă.