Autostrada care taie Bucureştiul, în 3 variante. La cât se ridică proiectul

Autor: Maria MANOLIU 06.06.2011

Inelul median din zona de nord a Capitalei ar putea trece pe sub parcul Herăstrău, sub forma unui tunel lung de doi kilometri, restul acestuia, adică încă 14 kilometri, fiind o şosea suspendată. Aceasta este varianta cea mai spectaculoasă proiectată de arhitecţi. În această săptămână, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu va trebui să aleagă una din cele trei variante ale arhitecţilor sau o combinaţie între acestea, scrie Gândul.

Varianta 1 prevede construcţia întregului inel median pentru zona de nord a Capitalei la nivelul solului, ocolirea parcului Herstrău şi construcţia de pasaje supraterane în principalele intersecţii. Realizarea acestei variante costă 500 de milioane de euro.

Varianta 2 prevede trecerea şoselei pe sub parcul Herstrău şi DN1. În subterană se va intra din zona Aerogării şi se va ieşi în spatele Casei Presei, aproape de strada Tipografilor. "În zona Lacul Morii se ia în calcul fie supratraversarea caii ferate, dar nu credem că Ministerul Transporturilor îşi va da acordul, fie construirea autostrăzii pe lângă lac", ne-a precizat arhitectul Vlad Cavarnali.

Varianta 3 prevede construcţia unei autostrăzi suspendate şi traversarea parcului Herstrău printr-un tunel subteran lung de doi kilometri. Acestă variantă va costa municipalitatea 1,4 miliarde de euro.

Vedeţi ce presupune construirea autostrăzii şi cine sunt interesaţi de realizarea acesteia pe www.gandul.info.