Mihai Ghyka, ex-şef la Bergenbier, se duce la Vodafone România. Cum va fi trecerea de la bere la telefonie mobilă?

Autor: Adrian Seceleanu 07.06.2011



Mihai Ghyka, unul dintre cei mai puternici executivi români, care a creat brandul de bere Bergenbier, va fi numit director comercial pe segmentul rezidential al Vodafone, devenind astfel al doilea om din top-managementul companiei de telefonie mobilă, numărul doi pe această piaţă.


Vodafone România a confirmat printr-un comunicat oficial numirea lui Mihai Ghyka în funcţia de director comercial pe segmentul consumer şi a precizat că el îşi va prelua atribuţiile începând cu data de 1 august.

"Vodafone România anunţă că, începând cu data de 1 august 2011, Karsten Wildberger, Chief Commercial Officer Consumer Business Unit, va pleca din companie şi îşi va continua cariera cu un nou rol în cadrul Vodafone Group", potrivit comunicatului.

"În acelaşi timp, compania anunţă numirea lui Mihai Ghyka în funcţia de Chief Commercial Officer Consumer Business Unit, începând cu data de 20 iunie 2011. Anterior, Mihai a fost Presedinte şi General Manager al Bergenbier România (fostul InBev) şi a lucrat, mai mult de 10 ani, în departamentele Financiar şi Marketing ale aceleiaşi companii, atât în România, cât şi în regiunea Balcani."

Ghyka îl va înlocui pe Karsten Wildberger, cel care a venit în România în anul 2006, iniţial pe funcţia de director financiar. În martie 2008, el a fost promovat ca director comercial pe segmentul rezidenţial, devenind practic numărul doi în Vodafone România.

Karsten Wildberger a deţinut anterior mai multe poziţii de conducere în cadrul subsidiarelor din Germania şi Marea Britanie ale operatorului de telefonie mobilă T-Mobile, din 2003. Înainte de a se alătura echipei Vodafone România, Karsten a ocupat funcţia de Executive Vice President Channel Management în cadrul T-Mobile Germania. El a absolvit Universitatea Tehnică din Munchen iar în anul 2000 şi programul MBA INSEAD Fontainebleau, în Franţa, cu specializarea finanţe şi contabilitate.

Noul director comercial al diviziei rezidenţial din cadrul Vodafone este unul dintre cei mai apreciaţi oameni de marketing din România, dezvoltarea mărcii Bergenbier până la vânzări estimate de ZF la peste 60-70 mil. euro fiind legată de numele lui Ghyka.

Executivul român în vârstă de 40 de ani a plecat de la conducerea Bergenbier la începutul lunii mai, după al doilea mandat de CEO al producătorului de bere.

"Sunt onorat să mă alătur echipei Vodafone Romania. Am fost dintotdeauna un utilizator fidel al brand-ului Vodafone, pentru care am o mare admiraţie. Sunt convins că vom face echipa buna împreună şi vom continua să aducem compania mai aproape de nevoile clienţilor", a declarat Mihai Ghyka.