GfK: Doar 4% dintre români folosesc Internet Banking

Autor: Marius Radu - Mediafax 09.06.2011

România are una dintre cele mai mici rate de penetrare a serviciilor bancare prin Internet din ţările Europei Centrale şi de Est, de 4%, comparativ cu 42% în Cehia, 34% în Austria sau 13% în Croaţia, potrivit unui studiu GFK.

Potrivit studiului, doar Bulgaria are un grad de penetrare mai redus decât România, de 2%.

Dintr-o medie de 4,5 activităţi derulate pe Internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare şi amuzament, un număr foarte redus de utilizatori accesând Internetul pentru tranzacţii.

Astfel, dintr-un total de 9,6 milioane de români bancarizaţi, doar 4% îşi verifică contul prin Internet banking şi 3% fac tranzacţii folosind acest serviciu online. Un procent asemănător face plăţi online cu cardul (3%, faţă de 9% în Austria) sau plăţi de pe telefonul mobil (1,6%, faţă de 29% în Austria) şi doar 3% au achiziţionat un serviciu financiar prin intermediul Internetului.

"Deşi penetrarea Internetului în România este una dintre cele mai mici din regiune, există încă suficient de mult loc pentru dezvoltarea serviciilor financiare digitale. Cu atât mai mult cu cât utilizarea telefonului mobil se află în plin avânt - nu numai ca răspândire, ci şi ca intensitate - dar este folosit în principal pentru comunicare şi distracţie", se arată într-un comunicat al institutului de cercetare.