Ruşii de la Mechel vor să facă la Oţelu Roşu un Sidex mai mic

Autor: Adrian Ionut Cojocar 09.06.2011
Grupul rus Mechel, care deţine cinci combinate siderurgice în România, şi-a propus ca în urma a două noi etape investiţionale desfăşurate la combinatul Oţelu Roşu, din cadrul companiei Ductil Steel Buzău, să ajungă la o producţie de 1,3 milioane de tone de oţel brut pe an, circa jumătate din producţia actuală a combinatului ArcelorMittal Galaţi (fostul Sidex).


Conducerea Mechel nu a dorit să furnizeze deo­cam­­dată detalii privind sumele ce vor fi investite în aceste proiecte, pre­ci­zând doar că ţinta face parte din planurile grupului pe termen mai lung.

Cel mai mare combinat siderurgic din România, ArcelorMittal Galaţi (fostul Sidex), produce în prezent în două furnale cu o capacitate totală de 2,2 mil. tone şi vrea ca din luna septembrie să pună în funcţiune un nou furnal pentru a ajunge la o capacitate de 3 milioane de tone de oţel brut pe an.

Mechel a finalizat recent o investiţie în valoare de aproape 50 mil. dolari prin care a majorat capacitatea de producţie a combinatului Oţelu Roşu, din cadrul companiei Ductil Steel Buzău, de la 450.000 de tone la 810.000 de tone.

"Investiţiile de la Oţelu Roşu nu se opresc aici. Practic vorbim acum de prima etapă investiţională, urmând să fie reali­zate alte două etape. La finalizarea celei de-a treia etape producţia de la Oţelu Roşu va ajunge la 1,3 milioane de ţaglă pe an. Noua investiţie ne va permite să ne întărim poziţia pe piaţă şi totodată să fim mai competitivi. Totodată, orice investiţie înseamnă şi crearea de noi locuri de muncă", a declarat Yuri Gushchin, direc­torul general pe România al Mechel.

Ţagla este un semifabricat inter­mediar obţinut din oţelul brut din care se laminează bare, sârme şi se forjează sau se ştanţează diferite piese. Dintr-o tonă de oţel brut se obţine aproape o tonă de ţaglă.

Anul trecut la combinatul din Oţelu Roşu s-au produs circa 350.000 de tone de oţel, iar ca urmare a investiţiei finalizate recent aceasta este prevăzută să urce la 600.000 de tone în 2011 şi la 810.000 de tone până la finele anului viitor. Dacă în trecut oţelul brut era importat de Mechel pentru combinatele deţinute la Câmpia Turzii (INSI), Laminorul Brăila (LMRU) şi Ductil Steel Buzău, capacitatea de producţie de la Oţelu Roşu va fi suficientă ca să alimenteze cu materie primă toate cele trei combinate. Mechel mai deţine o oţelărie cu o capacitate de 500.000 de tone şi la Târgovişte, materia primă fiind utilizată direct în procesul de producţie din cadrul aceluiaşi combinat pentru obţinerea de laminate din oţeluri aliate şi cu conţinut ridicat de carbon. La Târgovişte se mai produce şi oţel-beton, Mechel fiind cel mai mare producător de oţel-beton din România.

Reprezentanţii Mechel spun că cererea de pe piaţa internă este încă redusă, dar dă semne de revenire.

"Ne aşteptăm la mai mult de la piaţa românească. Cererea nu este încă la nivelul pe care l-am dori dar sunt anumite dinamici pozitive care au apărut la sfârşitul lunii mai şi probabil până la sfârşitul anului vom ieşi pe volumele pe care le-am planificat pentru acest an", a precizat Gushchin.

Reprezentanţii Mechel spun că au intenţii ferme de dezvoltare a tuturor întreprinderilor pe care le deţin în România nu numai de la Oţelu Roşu.

Din 2002 şi până în prezent grupul Mechel a investit în combinatele ro­mâneşti peste 200 mil. euro şi a fost cel mai activ grup din punctul de vedere al achiziţiilor.

Ei au cumpărat în 2007 Ductil Steel Buzău pentru suma de 142 mil. euro şi la începutul anului trecut au preluat Laminorul Brăila, companie care şi-a majorat de 13 ori afacerile, la 123,8 mil. euro. La Laminorul Brăila se produc nişte profiluri speciale din oţel destinate industriei navale care sunt exportate şi în Orientul Mijlociu. La Mechel Câmpia Turzii, un alt combinat alimentat cu oţel de la Oţelu Roşu, se fabrică în principal sârmă, plase sudate şi oţel beton.

Cea mai mare parte a producţiei Mechel este exportată în principal în ţările din regiune, mai cu seamă în cele europene, produse care sunt destinate proiectelor din infrastructură, construcţii civile şi industriale, construcţii de maşini şi navale.

Siderurgiştii