Mega Image ridică miza pe supermarketuri şi vine cu încă 50 de milioane de euro

Autor: Cristina Rosca 09.06.2011

Retailerul Mega Image, ce deţine pe piaţa locală supermarketurile Mega Image, magazinele de tip discount Red Market şi magazinele de proximitate Shop & Go, va investi 50 de milioane de euro în acest an în dezvoltarea operaţiunilor de pe piaţa românească.

Suma include atât deschiderile de ma­ga­zine noi, rebrandingul şi moder­n­i­za­rea celor deja existente, cât şi construcţia unui de­pozit de 40.000 de metri pătraţi în Popeşti-Leordeni. Lucrările la acest de­po­zit au început de anul trecut, astfel că în bu­getul de investiţii din acest an este in­clusă doar o parte a sumei totale necesare.

Mega Image va miza şi în acest an pe ex­pansiune, astfel, dacă până acum au fost des­chise opt magazine, până la finalul anului vor fi inaugurate alte 15 unităţi, re­ţeaua urmând a ajunge la un total de 94 de ma­gazine. Compania accelerează astfel ex­pansiunea la 23 de unităţi faţă de 21 anul trecut.

Belgienii vor miza în special pe deschi­derea de supermarketuri Mega Image, care vor fi amplasate în Bucureşti sau la pe­riferia Capitalei.

În prezent Mega Image operează în Ro­mânia 66 de supermarketuri Mega Image, 11 magazine de tip discount Red Market şi două magazine de tip con­ve­nien­ce Shop & Go. Până la finalul anului com­pania va rămâne cu două branduri, maga­zinele Red Market urmând a fi rebran­duite în Mega Image. Repre­zen­tanţii companiei spun că preferă să ră­mână cu acest brand pentru că va fi mai uşor de gestionat. "Începând din acest an magazinele Red Market vor începe să fie operate sub brandul Mega Image, păstrându-se însă în interior conceptul de discount supermarket, cu uşoare ajustări", spun reprezentanţii Mega Image fără a da detalii despre ce ajustări este vorba.

Mega Image este al doilea retailer care a decis să reducă numărul de branduri de pe piaţa locală, după Carrefour, care a rebranduit supermarketurile Carrefour Express în Carrefour Market. Repre­zen­tanţii retailerului Mega Image spun însă că brandul Shop & Go, creat anul trecut, va rămâne în continuare în funcţiune, fără a da detalii despre deschiderea de noi uni­tăţi sub acest brand.

Retailerul Mega Image spune că va investi în acest an şi în modernizarea a zece supermarketuri, fără a preciza suma investită. Şi grupul german Rewe, proprietarul celor 55 de super­mar­ke­turi Billa, va investi în acest an circa 12,5 mil. euro în remodelarea a opt dintre ma­ga­zinele reţelei, potrivit calculelor ZF care au la bază numărul de magazine şi in­ves­ti­ţia medie per magazin anunţate de com­panie. Investiţia per magazin este de circa 1,5-1,6 mil. euro.

Mega Image a obţinut în 2010 venituri de aproximativ 1 miliard de lei (238 mil. euro), valoare ce include TVA, în creştere de la 612 mil. lei (144 mil. euro) în 2009.