Piaţa contabilităţii a crescut cu 10-15%, spre 500 de milioane de euro
Piaţa locală a contabilităţii, auditului şi taxelor a crescut în perioada de criză, reuşind să înregistreze anul trecut un avans de 10-15%, de la circa 1,8 mld. lei (427 mil. euro) în 2009, estimează Manuela Furdui, managing partner al Finexpert, una dintre cele mai importante firme de contabilitate şi consultanţă cu capital integral românesc, cu afaceri de 2 mil. euro anul trecut.
Finexpert estimează că anul acesta îşi va majora business-ul cu circa 20%, după ce în primele cinci luni ale lui 2011 a înregistrat o creştere de 34% a afacerilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la 4,6 mil. lei (1,1 milioane de euro).
Compania are în prezent peste 300 de clienţi, printre care Renault, FCC Construccion, BNP Paribas, Mastercard, McDonald's sau Orkla Foods. O treime dintre clienţi sunt firme româneşti, restul fiind în special companii franceze, britanice, spaniole sau italieneşti. "Clienţii-target ai Finexpert sunt companiile medii, pe segmentul de contabilitate, şi cele mari, pe segmentul de consultanţă", spune Furdui.
Ponderea serviciilor de contabilitate din portofoliul companiei a scăzut anul trecut la 45%, faţă de 66% în 2009, însă, pe de altă parte, segmentul de consultanţă a înregistrat un avans puternic, de la 11% în urmă cu doi ani la 36% în 2010.
Finexpert, firmă înfiinţată în 2003 de Manuela Furdui, care lucrase anterior la KPMG, concurează pe piaţa românească cu firmele Big Four şi filialele locale ale unor firme internaţionale precum BDO sau Mazars, dar şi cu alte companii româneşti precum Scot, Apex, Vulpoi sau Contexpert.