Apple relaxează condiţiile de vânzare ale aplicaţiilor prin iTunes

Autor: Ştefan Vrabie 12.06.2011

Noi modificări făcute de compania Apple în termenii şi condiţiile magazinului online propriu (App Store) indică faptul că aplicaţiile pot oferi acces la conţinutul cumpărat din afara magazinului Apple, aceasta fiind o schimbare majoră a uneia dintre regulile companiei americane criticate anterior de publisheri de ziare şi reviste şi alţi furnizori de conţinut online, scrie cotidianul american The Wall Street Journal.

Schimbările dau editorilor de ziare, reviste şi video mai multă libertate asupra preţului pe care vor să îl perceapă şi asupra conţinutului pe care vor să îl vândă proprietarilor de dispozitive Apple.

În februarie Apple anunţase că le va cere publisherilor să ofere abonamentele la publicaţiile lor prin intermediul magazinului App Store şi să plătească firmei americane un comision de 30% din fiecare vânzare. Preţul practicat de publisherul unei reviste în App Store pentru un abonament trebuia, de asemenea, să fie mai mic sau cel mult egal cu tariful practicat prin alte magazine.

Apple a eliminat acum restricţiile privind preţul şi a renunţat şi la cerinţa ca publisherii să-şi ofere conţinutul prin intermediul sistemului de plăţi al Apple.

Regulile interzic în continuare apli­caţiile companiilor media să includă un buton "cumpără" care să ocolească sistemul de plăţi al Apple prin redirecţionarea clienţilor către un website. Un utilizator va putea totuşi să încheie abonamente pentru conţinut pe care să îl vizualizeze prin iPhone sau iPad prin intermediul unei pagini web, atâta vreme cât ei nu ajung acolo prin intermediul aplicaţiei de pe tabletă/telefon.

Extinderea ofertei de conţinut dincolo de jocuri este crucială pentru Apple, care vrea ca un număr cât mai mare de consumatori să utilizeze iPhone şi iPad ca principalul mod de a obţine ştiri, de a citi cărţi sau de a viziona videoclipuri.

Ziarul Financiar aduce în atenţia cititorilor săi un stil unic de leadership al unui om care a influenţat radical modul în care trăim - felul în care muncim, ne jucăm şi comunicăm. În perioada 15 - 21 iunie ZF va fi distribuit la chioşcuri împreună cu cartea STEVE JOBS - iLeadership pentru o nouă generaţie, la preţul de 15,9 lei. Cartea prezintă o biografie scrisă de Jay Elliot care a muncit cot la cot împreună cu Steve Jobs în calitate de vicepreşedinte al Apple şi care ne dezvăluie în paginile cărţii stilul de leadership specific şefului Apple - iLeadership-ul, bazat pe patru principii călăuzitoare: produs, talent, organizaţie, marketing. O lectură care aduce în prim-plan provocările şi drumul sinuos parcurs de CEO-ul Apple pentru obţinerea aprecierii de care se bucură în prezent la nivel mondial.