De ce nu se vinde City Mall la 1.200 euro/mp?

Autor: Cristi Moga 12.06.2011

Preţul centrului comercial City Mall din Bucureşti, aflat în faliment, a ajuns la nivelul unui apartament vechi din Bucureşti, adică 1.200 de euro/metrul pătrat util (23,5 mil. euro pentru mallul cu o suprafaţă închiriabilă de 19.000 mp), dar tot nu şi-a găsit cum­părător nici la a patra licitaţie organizată la sfârşitul săptămânii trecute de Casa de Insolvenţă Transilvania, lichidatorul proiectului.

În urmă cu cinci ani un fond de investiţii australian plătea peste 100 mil. euro pe mallul din sudul Capitalei, adică mai bine de 5.000 de euro/mp util, dar în acest an banca finanţatoare UniCredit şi lichidatorul încearcă să îl dea la un sfert din preţ şi nu au cui.

De ce? O analiză a ZF realizată în urmă cu câteva luni în rândul consultanţilor imobiliari arată că City Mall este surclasat de celelalte malluri din Bucureşti la cel puţin şase capitole: aspect general (interior şi exterior), zonă de food-court şi de distracţii, putere de cumpărare a locuitorilor din zonă, management (studiul a fost realizat înainte de preluarea managementului de către Coldwell Banker) şi performanţe financiare.

În 2009 mallul a realizat venituri de 5 mil. euro, dar ulterior chiriile s-au prăbuşit pe fondul crizei şi al creşterii competiţiei. Licitaţia va fi reluată la un preţ mai mic probabil cu 5-10%.