De ce poate fi 2011 ultimul an de declin pentru piata de publicitate din Romania
Autor:
Anca Barbulescu
14.06.2011
Anul acesta ar putea fi ultimul an de declin pentru piata de publicitate din Romania, care a ajuns cu aproape 45% mai mica decat varful de 540 de milioane de euro din 2008. Declinul a inceput sa se tempereze inca de anul trecut, iar publicitarii se uita acum cu optimism spre 2012, sperand ca investitiile in reclama vor incepe sa-si revina odata cu economia. O concluzie deocamdata prea devreme de tras.
Piata de publicitate incepe sa dea primele semne de
revenire. Cel mai mare publicitar, Procter & Gamble, a cheltuit
anul trecut pentru promovare cu 58% mai multi
bani decat in 2009, iar exemplul nu e singular - doar doi
dintre cei mai mari zece investitori in publicitate si-au redus
bugetele la rate card, adica fara discounturi, restul promovandu-se
mai puternic anul trecut prin comparatie cu cel precedent, dupa cum
arata raportul anual Media Fact Book, realizat de Initiative Media.
Pe de-o parte, disponibilitatea companiilor de a aloca bugete mai
mari pentru comunicare dovedeste ca situatia lor financiara incepe
sa arate mai bine decat in urma cu doi ani. Pe de alta parte, multi
executivi au si profitat de perioada mai dificila si de costurile
mai mici cu publicitatea pentru a-si creste prezenta in piata si
a-si face produsele proprii mai vizibile in randul consumatorilor.
Citiţi mai mult despre
evoluţia pieţei de publicitate din România pe
www.businessmagazin.ro