De ce poate fi 2011 ultimul an de declin pentru piata de publicitate din Romania

Autor: Anca Barbulescu 14.06.2011

Anul acesta ar putea fi ultimul an de declin pentru piata de publicitate din Romania, care a ajuns cu aproape 45% mai mica decat varful de 540 de milioane de euro din 2008. Declinul a inceput sa se tempereze inca de anul trecut, iar publicitarii se uita acum cu optimism spre 2012, sperand ca investitiile in reclama vor incepe sa-si revina odata cu economia. O concluzie deocamdata prea devreme de tras.

Piata de publicitate incepe sa dea primele semne de revenire. Cel mai mare publicitar, Procter & Gamble, a cheltuit anul trecut pentru promovare cu 58% mai multi bani decat in 2009, iar exemplul nu e singular - doar doi dintre cei mai mari zece investitori in publicitate si-au redus bugetele la rate card, adica fara discounturi, restul promovandu-se mai puternic anul trecut prin comparatie cu cel precedent, dupa cum arata raportul anual Media Fact Book, realizat de Initiative Media. Pe de-o parte, disponibilitatea companiilor de a aloca bugete mai mari pentru comunicare dovedeste ca situatia lor financiara incepe sa arate mai bine decat in urma cu doi ani. Pe de alta parte, multi executivi au si profitat de perioada mai dificila si de costurile mai mici cu publicitatea pentru a-si creste prezenta in piata si a-si face produsele proprii mai vizibile in randul consumatorilor. Citiţi mai mult despre evoluţia pieţei de publicitate din România pe www.businessmagazin.ro