BCR: Retailul îşi va reveni prin segmentarea clienţilor

Autor: Ciprian Valentin Botea 14.06.2011

Băncile trebuie să facă o segmentare clară a clienţilor individuali şi să reducă costurile pentru a rezista concurenţei în creştere din acest sector, unde apar primele semne de revenire după doi ani de îngheţ, spune Sorin Mititelu, director executiv dezvoltare produse şi servicii retail la BCR, cea mai mare bancă locală după active.

Oficialul BCR precizează că băncile trebuie să aducă business nou în condiţiile în care reţeaua de distribuţie şi promovare a produselor nu poate fi susţinută din veniturile obţinute de la clienţii existenţi.

"Retailul nu mai este vedeta pieţei financiare, dar are în continuare un potenţial de creştere semnificativ. Acest segment nu se poate dezvolta însă decât prin segmentarea clienţilor şi în viitor vom vedea tot mai mult preţuri şi produse diferite pentru clienţi diferiţi", a declarat Mititelu. El mai spune că îmbunătăţirea sentimentului consumatorilor şi stabilizarea veniturilor se reflectă deja în piaţa de retail, în ultimele luni înregistrându-se o creştere uşoară a creditului de consum în lei.

Mititelu afirmă că, deşi retailul nu mai este vedeta pieţei financiare, acest segment are în continuare un potenţial foarte mare, în condiţiile în care numai jumătate din populaţia activă este bancarizată.