Carrefour vinde per magazin mai puţin ca în 2001
Autor:
Cristina Rosca
15.06.2011
La un deceniu de la intrarea pe piaţă a francezilor de la Carrefour, intrare care a marcat începutul capitalismului în comerţul cu amănuntul, retailerul a reuşit să îşi stabilizeze vânzările din hipermarketuri la puţin peste 1 mld. euro.
Carrefour a venit în 2001, când a deschis hipermarketul din
Militari, primul astfel de magazin din România. Începuturile
comerţului modern se scriau cu cinci ani mai devreme, când germanii
de la Metro intrau pe formatul cash&carry destinat persoanelor
juridice. După zece ani de prezenţă, povestea Carrefour sună
astfel: 23 de hipermarketuri cu vânzări de aproape 45 mil. euro per
magazin, cu aproape un milion de euro sub nivelul din 2001, când
exista doar unitatea din Militari.
Mai mult, francezii trebuie să se "mulţumească" acum cu
vânzări per magazin aproape la jumătate faţă de perioada de boom
2005-2007, când acestea se situau între 70 şi 80 mil. euro.
Scăderea vânzărilor per magazin poate fi explicată atât prin
declinul consumului într-o perioadă dificilă economic, cât şi prin
creşterea concurenţei, în condiţiile în care pe hipermarketuri
lupta se dă între Carrefour, Cora, Auchan, Kaufland şi Real.