J’Info Tours: Cea mai scumpă vacanţă a costat 35.000 de euro

Autor: Mirabela Tiron 19.06.2011

"Astăzi este ziua de plată către companiile aeriene şi în unele cazuri facem plata direct în euro. Evident că un curs de 4,18 lei la un euro nu mă mulţumeşte, perfect ar fi fost 3 lei la un euro", se grăbeşte Pavel să explice interesul pentru evoluţia cursului valutar.

În ciuda acestei nemulţumiri matinale, Pavel spune că afacerile i-au mers bine de la începutul acestui an, continuând tendinţa înregistrată anul trecut, pe fondul unor bugete de călătorii destul de mari din partea clienţilor din segmentul de companii, dar şi datorită unei reveniri a apetitului pentru excursii din partea românilor.

Astfel, Pavel susţine că a reuşit să crească de peste trei ori profitul companiei anul trecut, până la circa 200.000 de euro, iar anul acesta în primul trimestru a bifat o creştere cu 15% a acestui indicator.

"Noi am reuşit să creştem chiar de trei ori mai mult profitul într-un an de criză. Nu am investit în imobiliare, cum au făcut alţii, ci în tehnologie şi în sisteme de raportări pentru a optimiza costurile agenţiei de turism", susţine el. Mai mult, Aurel Pavel apreciază că majorarea profitului se explică prin faptul că au fost câştigaţi mai mulţi clienţi şi implicit au fost emise cu 7-8% mai multe bilete de avion.

"Veniturile agenţiei nu mai sunt un element definitoriu, pentru că acestea variază în funcţie de costul biletelor de avion şi al camerelor de hotel. Ne uităm la profit şi la numărul de clienţi pe care îi avem", spune Pavel.

Anul trecut agenţia de turism a finalizat cu o cifră de afaceri de 11,5 milioane de euro şi un profit de 823.000 de lei (circa 200.000 de euro), potrivit proprietarului. Datele de pe Registrul Comerţului arată că în 2009, compania a finalizat cu o cifră de afaceri de 42 de milioane de lei (10 mil. euro) şi un profit de 230.000 de lei (55.000 de euro) la 50 de angajaţi.

1,5 mil. euro, un buget pentru călătoriile unei companii

În portofoliul de clienţi al J'Info Tours se află 30-40 de multinaţionale din domeniul farmaceutic, al cimentului, electronic, ţigări şi nu numai, pentru care sunt emise bilete de avion, se rezervă camere de hotel sau se organizează traininguri şi alte evenimente, potrivit proprietarului.

"Bugetele de călătorii alocate de companiile mari cu care lucrăm variază între 500.000 de euro şi 1,5 milioane de euro, mult însă sub nivelul bugetelor alocate de aceleaşi companii în străinătate. În 2008 unele companii mari alocau chiar şi bugete de călătorii peste 2 milioane de euro", spune Pavel.

Potrivit acestuia, chiar şi în anii de criză, segmentul de business travel a fost în continuă mişcare, diferenţa fiind că în loc de Cuba, companiile au preferat să-şi trimită oamenii în Bulgaria.

"Segmentul de business travel este în continuă mişcare. Dacă în 2007-2008 organizam pentru companii incentive-uri pentru 300 de oameni trimişi în Cuba, anul trecut companiile nu au renunţat la aceste servicii, ci au ales destinaţii mai apropiate, cum ar fi Bulgaria sau Grecia", mai spune proprietarul J'Info Tours.

Deşi unele companii clienţi au solicitat prelungirea termenelor de plată, Aurel Pavel susţine că a păstrat constante aceste termene, pentru a nu ajunge în situaţia să devină "creditor" al firmelor, mai ales în condiţiile în care agenţia pe care o conduce trebuie să plătească la rândul ei către partenerii companii aeriene şi hoteluri.

Aproape 60% dintre veniturile agenţiei sunt generate de clienţii corporate, restul de 40% fiind adus de clienţii leisure. Pavel spune că anul acesta se remarcă o revenire a apetitului românilor pentru călătorii, chiar şi în locuri exotice şi costisitoare. Totodată, destinaţii popu­lare, aşa cum este cazul Turciei, au devenit mai scumpe anul acesta comparativ cu anul trecut. "Am avut un cuplu care şi-a cumpărat recent o vacanţă de zece zile pe o insulă în Oceanul Indian, pentru care a plătit 35.000 de euro. De asemenea, o familie care dorea cazare la cinci stele într-o staţiune din Turcia a ales în final ca destinaţie Republica Dominicană, pentru că la aceleaşi condiţii de cazare vacanţa era mai ieftină ca în Turcia", spune Pavel.

Şi-a bugetat o creştere de 15%

Pentru anul acesta, proprietarul agenţiei de turism a bugetat o creştere cu 15% a cifrei de afaceri pe fondul unei cereri mai mari pentru serviciile turistice.

Aurel Pavel, 52 de ani, de profesie inginer IT, a pus în 1990, alături de soţia lui, bazele agenţiei de turism J'Info Tours, după ce timp de mai mulţi ani lucrase ca ghid turistic în ţară. Primul birou al agenţiei de turism a fost în interiorul hotelului Veneţia din Bucureşti, ulterior acesta fiind mutat în magazinul Unirea şi în final în piaţa Romană, unde se află în prezent o agenţie de turism J'Info Tours.

Familia Pavel mai deţine, pe lângă agenţia de turism J'info Tours, şi o pensiune cu 15 camere în Bran, dar şi un centru de conferinţe la Snagov.