Patriciu şi-a dus băcăniile Mic.ro în 50 de oraşe şi a ajuns la 600 de unităţi

Autor: Adelina Mihai 23.06.2011

Omul de afaceri Dinu Patriciu, proprietarul reţelei de băcănii Mic.ro. şi-a extins reţeaua la 600 de magazine în 50 de oraşe din toată ţară. În prezent, retailerul a are 4.000 de salariaţi, fiind unul dintre cei mai activi angajatori din ultimul an.

"Continuăm să investim într-o prezenţă consistentă la nivelul fiecărei regiuni şi pentru a ne consolida poziţia de principal jucător în comerţul de proximitate din România", a spus Richard Mansel, CEO al reţelelor MIC.RO şi MACRO, într-un comunicat remis de companie.

MIC.RO este un brand românesc deţinut de grupul MERCADIA Holland, care are 600 de magazine, din care 35 sunt mobile, primul magazin fiind inaugurat în aprilie 2010. În prezent, reţeaua are o suprafaţă totală de vânzările de 30.000 de metri pătraţi, iar investiţiile totale ale omului de afaceri Dinu Patriciu în aceste magazine au fost de 45 de milioane de euro până în prezent.

În fiecare zi, 50.000 de români intră într-unul din magazinele Mic.ro, iar vânzările zilnice din toată reţeaua au ajuns la o medie de 1,2 milioane de lei (285.000 de euro). Planul lui Patriciu este ca până în 2013 să dezvolte un lanţ de 1.000 de chioşcuri şi 2.000 de magazine pe roţi Mic.ro în următorii doi ani şi de a extinde reţeaua preluată MiniMax la 150 de unităţi după transformarea acestora în magazine tradiţionale.

Dinu Patriciu este unul dintre cei mai bogaţi oameni de afaceri români, cu avere estimată la peste 2 miliarde de dolari, după ce în 2007 a vândut un pachet de 75% din acţiunile grupului Rompetrol (pentru o sumă de 2,7 mld. dolari).

MERCADIA Holland este un grup de companii româneşti având în total peste 5.400 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 460 milioane euro, care deţine reţelele MIC.RO, MACRO şi miniMax Discount, Bet Café Arena, BioGood, restaurantele Heritage şi Madame Pogany's din Bucureş