Test Auto ZF: Chevrolet Orlando, MPV de înaltă clasă - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu 27.06.2011

Chevrolet doreşte cu tot dinadinsul să scape de imaginea de maşină coreeană de o calitate îndoielnică moştenită în Europa de la Daewoo. Ca acest lucru să se întâmple, americanii au demarat o amplă mişcare de reînnoire a gamei care a început cu Spark, a continuat cu Chevrolet Cruze, Orlando şi Aveo.

Orlando este un MPV-crossover care dispune de o imagine de SUV, o gardă la sol puţin mai generoasă şi de un interior spaţios care poate găzdui până la şapte persoane.

Designul exterior poate fi caracterizat simplu, ca fiind unul masiv, inspirat de la maşinile americane. Suprafaţa vitrată este una generoasă, care asigură o vizibilitate sporită. Surpriza vine atunci când luăm loc în interior. Cu toate că dacă facem un simplu calcul Orlando se află în acelaşi segment de preţ ca şi Logan MCV, dacă am completa lista de opţiuni, MPV-ul oferă o atmosferă chiar premium, cu materiale de bună calitate şi o ergonomie corectă. Spaţiul oferit este mai mult decât generos, atât pentru cei din faţă, cât şi pentru cei de pe banchetă. Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre cei de pe rândul trei, unde pot lua loc numai copii sau adulţi pe distanţe scurte sau foarte scurte. În configuraţia de şapte locuri, portbagajul scade la aproape 100 de litri, faţă de 856 de litri în cea cu cinci locuri.

Toate comenzile sunt grupate în jurul şoferului, iar butoanele sunt mari şi lizibile. Apreciem inclusiv amplasarea schimbătorului cutiei de viteze automate la baza consolei, care de asemenea contribuie la creşterea gradului de confort.

Pentru test am ales motorizarea diesel de 2,0 şi 163 CP, cuplat la o cutie de viteze automată cu şase trepte. Cu toate că vorbim de o maşină de aproape 1,7 tone, datorită motorului putem spune că Orlando chiar are un caracter sportiv.

Desigur, nu trebuie exagerat deoarece maşina prezintă un uşor caracter subvirator ţinut sub control de sistemul de stabilitate oferit standard indiferent de versiune. Mai mult, cu otate că vorbim de un automobil mare cu transmisie automată, motorul nu a consumat mai mult de 11 litri/100 km în traficul urban sau 7 litri/100 km în afară.

Preţul de pornire pentru Orlando este de 16.430 de euro cu TVA inclus pentru versiunea de bază cu motor pe benzină de 1,8 litri, în timp ce modelul testat pleacă de la 21.850 de euro.