Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România". Azi: Adrian Rizea, Lemet Câmpina

Ziarul Financiar 29.06.2011
La 36 de ani Adrian Rizea se ocupă de dezvoltarea reţelei de magazine Lem's, care a contribuit anul trecut la creşterea cifrei de afaceri a companiei Lemet din Câmpina cu 6,5%, în condiţiile în care vânzările din piaţa de mobilă scad.
S-a implicat în afacerea dezvoltată de părinţii săi, la terminarea facultăţii (ASE), la acea vreme producătorul de mobilă Lemet având 20 de angajaţi. "Afacerea era de mici dimensiuni şi colaboram cu câteva magazine de specialitate, mai ales în Bucureşti", povesteşte Adrian Rizea. A început prin a învăţa - despre cum se desfăşura efectiv producţia în fabrică; despre produse, despre materiale. De atunci Lemet a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 34 de milioane de euro, în creştere cu 6,5% faţă de anul anterior. Fabrica înfiinţată la Câmpina în 1991 a ajuns acum să aibă hale de producţie care acoperă 30.000 mp, pe poarta fabricii ieşind anual peste 360.000 de module de mobilă.

"Mereu am contractat credite, dar am avut o mare chibzuinţă a banilor", spune Adrian Rizea care acum, pentru a deschide noi magazine în ţară, călătoreşte săptămânal. Lui i-a aparţinut ideea de a deschide magazine sub marca Lem's, iar ritmul deschiderilor de anul trecut a fost factorul principal care a ridicat cifra de afaceri a companiei. Reţeaua Lem's numără acum peste 100 de spaţii, din care o treime au fost deschise anul trecut.

"Media vânzărilor pe magazin a scăzut faţă de anul anterior, dar am compensat prin deschiderea de noi spaţii", spune Rizea. Pentru anul în curs compania are un buget de investiţii estimat la 17 milioane de lei (circa
4 milioane de euro), de peste două ori mai mult decât anul trecut, când au fost cheltuiţi 8 milioane de lei. Investiţiile ţintesc atât creşterea capacităţilor de producţie, cât şi acoperirea teritorială a ţării, în acest moment Lem's fiind cea mai extinsă reţea de profil.
Adrian Rizea este unul dintre cei 600 de tineri manageri pe care revista Business Magazin i-a propus în ultimii şase ani ca o soluţie pentru schimbarea României.
Dezvoltarea reţelei a venit în completarea evoluţiei pe partea de producţie. Lemet are acum în ofertă patru paliere de preţ, iar "punctul nostru forte sunt bucătăriile: avem cele mai bune preţuri de pe piaţă raportate la calitate şi cel mai scurt timp de livrare a comenzilor", spune Rizea.