Transporturi & logistică / Creştere susţinută

Autor: Bogdan Alecu 30.06.2011

Piaţa transporturilor, a vân­ză­rilor de camioane şi cea a de­po­zitelor logistice sunt cele care au anunţat încă de la mijlo­cul anului trecut ieşirea din criză. Atunci, scăderea vân­ză­rilor de ca­mioa­ne a fost înlocuită de creşteri de două sau chiar trei cifre, pe măsură ce marii transportatori achiziţionau noi camioane pentru reînnoirea sau extinderea flotelor.

Acum, la aproape trei ani de la începutul crizei, vehiculele comerciale au ajuns să susţină piaţa auto, în condiţiile în care uti­li­ta­rele uşoare cresc cu aproape 16% în pri­mele cinci luni ale acestui an faţă de perioa­da similară a anului trecut, în timp ce vân­ză­rile de maşini noi scad cu aceeaşi valoare.

În acelaşi timp, companiile locale de tran­sport rutier nu mai aşteaptă revenirea eco­nomiei româneşti şi caută noi clienţi atât în Europa de Vest, cât şi în cea de Est pentru a compensa scăderea businessului din ul­ti­mii doi ani. Piaţa transporturilor de marfă care anul trecut a atins un nivel de apro­xi­mativ 2 mld. euro a arătat în primele luni ale acestui an primele semne de revenire.

Lazăr Transport, edy Spedition, Dunca Expediţii şi Dumagas Transport, cei mai mari jucători de pe piaţa transporturilor care cumulat deţin aproape 2.500 de camioane, au rulat anul trecut afaceri de peste 250 mil. euro, piaţă care pe fondul crizei economice a înregistrat un puternic recul, după ani de creştere.