Transporturi & logistică / Creştere susţinută
Piaţa transporturilor, a vânzărilor de camioane şi cea a depozitelor logistice sunt cele care au anunţat încă de la mijlocul anului trecut ieşirea din criză. Atunci, scăderea vânzărilor de camioane a fost înlocuită de creşteri de două sau chiar trei cifre, pe măsură ce marii transportatori achiziţionau noi camioane pentru reînnoirea sau extinderea flotelor.
Acum, la aproape trei ani de la începutul crizei, vehiculele comerciale au ajuns să susţină piaţa auto, în condiţiile în care utilitarele uşoare cresc cu aproape 16% în primele cinci luni ale acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce vânzările de maşini noi scad cu aceeaşi valoare.
În acelaşi timp, companiile locale de transport rutier nu mai aşteaptă revenirea economiei româneşti şi caută noi clienţi atât în Europa de Vest, cât şi în cea de Est pentru a compensa scăderea businessului din ultimii doi ani. Piaţa transporturilor de marfă care anul trecut a atins un nivel de aproximativ 2 mld. euro a arătat în primele luni ale acestui an primele semne de revenire.
Lazăr Transport, edy Spedition, Dunca Expediţii şi Dumagas Transport, cei mai mari jucători de pe piaţa transporturilor care cumulat deţin aproape 2.500 de camioane, au rulat anul trecut afaceri de peste 250 mil. euro, piaţă care pe fondul crizei economice a înregistrat un puternic recul, după ani de creştere.