Vânzări la jumătate pentru „Rabla“ 2011

Autor: Bogdan Alecu 30.06.2011

În primele trei luni ale programului "Rabla" din acest an s-au casat aproape 54.600 de maşini mai vechi de zece ani, potrivit statisticilor Administraţiei Fondului Pentru Mediu, cu 40% mai puţine decât în primele trei luni ale programului de casare de anul trecut.

În acelaşi timp, AFM a autentificat circa 8.000 de dosare pentru achiziţia a tot atâtea maşini noi. Astfel, la trei luni de la demararea programului s-au vândut efectiv 2.700 de maşini noi pe lună în cadrul programului de casare, mai puţin de jumătate decât în primele trei luni ale "Rabla" 2010, ponderea programului din total vânzări scăzând de la 50-60% la 30-40%.

La începutul lunii mai anul trecut AFM deja avea în registru peste 85.000 de maşini casate şi 15.400 de automobile noi vândute. În aceste condiţii, 30.600 de tichete, cu o valoare nominală cumulată de 27,5 mil. euro sunt în continuare tranzacţionate în piaţă, posesorii acestora cerând între 1.500 şi 2.000 de lei pentru un astfel de tichet.

În prezent volumul total al programului de casare din acest an este de 120.000 de vouchere, dintre care aproape 65.500 au fost emise deja către unităţi Remat. Anul trecut s-au emis 190.000 de vouchere, utilizate aproape integral la achiziţia a peste 60.000 de maşini noi.

"În prezent programul de casare din acest an funcţionează la o capacitate cu 30% mai mică decât cel de anul trecut, dar chiar şi aşa, acest program este sin­gurul motor care «mişcă» piaţa persoanelor fizice", a spus Alin Tapalagă, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de profil.

PIA, dealer care comercializează toate mărcile grupului Volkswagen, a vândut în primele trei luni ale programului aproape 500 de automobile, având astfel o cotă de peste 6% din program.

Dintre cele 8.000 de maşini noi vândute în cadrul programului, aproape 2.800 sunt modele Dacia. Ponderea constructorului de la Mioveni în cadrul programului a scăzut la 35%, în condiţiile în care anul trecut Dacia avea peste 50% în aceeaşi perioadă.