Extinderea duce magazinele LEMs la 41 milioane de euro

Autor: Andreea Mioara Neferu 01.07.2011

Vânzările reţelei de magazine de mobilă LEMs, operată de producătorul de mobilă Lemet, ar putea ajunge anul acesta la 176 milioane lei (41,2 mil. euro), cu 23% mai mult faţă de 2010, potrivit estimărilor companiei.

"Această creştere accelerată va fi susţinută de dez­voltarea reţelei de magazine şi de extinderea gamelor de produse. De obicei, două treimi din vânzări se realizează în a doua parte a anului, acesta fiind un trend specific industriei mobilei", a declarat Adrian Rizea, directorul comercial al Lemet.

Cele 102 magazine din reţeaua LEMs, deschise toate în sistem de franciză, au avut în primele 6 luni ale anului vânzări de 58 mil. lei, în creştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Din totalul de 102 magazine LEM's, 17 au fost deschise de la începututul lui 2011, iar în următoarele două luni vor mai fi inaugurate alte opt astfel de magazine, în localităţile Braşov, Sf. Gheorghe, Reghin, Topliţă, Slatina, Cernavodă, Constanţa şi Suceava.

În magazinele LEMs sunt vândute atât produse Lemet, cât şi alte produse, precum electrocasnice încorporabile.

Afacerea Lemet a început în 1991, iar în prezent halele de producţie se întind pe o suprafaţă de 30.000 mp, iar capacitatea de prelucrare este de aproximativ 1,2 milioane de metri pătraţi de PAL pe an.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, afacerile Lemet au fost de 61,3 mil. lei în 2009. Creşterea Lemet vine într-o perioadă grea pentru industrie, care numai anul trecut, spre exemplu, s-a contractat cu 15%, potrivit estimărilor Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR). Retailul de mobilă este o piaţă de aproape un miliard de euro anual, unde principalii jucători sunt Mobexpert, Elvila şi Ikea.