Binkofski, Microsoft: Am stagnat pe o piaţă în scădere

Autor: Anca Barbulescu 06.07.2011

Afacerile Microsoft România vor creşte cu puţin peste 5% în acest an financiar, care a început la 1 iulie, după ce în anul financiar trecut (perioada 1 iulie 2010 - 30 iunie 2011) au stagnat pe fondul unei pieţe în scădere, a declarat Ronald Binkofski, directorul executiv al companiei.

"A fost un an dificil atât pentru afaceri, în general, cât şi pentru Microsoft. Industria de software din România a scăzut cu circa 5%, iar veniturile noastre din anul fiscal 2011 sunt similare cu cele din 2010. Ceea ce e foarte bine, având în vedere că au fost suspendate în piaţă multe proiecte în parteneriat cu statul, iar cheltuielile consumatorilor finali au scăzut", a mai spus executivul companiei.

În ultimele 12 luni compania s-a concentrat tot mai mult pe segmentul clienţilor de business, una dintre zonele care au adus creştere. Microsoft a lansat în acest sens produse precum Office 2010 în limba română, care a înregistrat o cotă de piaţă mai mare cu 3% faţă de anul precedent, sau Lync Server 2010, care a adus vânzări de patru ori mai mari, şi şi-a în­tă­rit poziţia pe segmente precum soluţiile de afa­ceri pentru gestiunea relaţiilor cu clienţii (CRM), unde a înregistrat un avans de 120%.

Totodată, compania a lansat şi suita de aplicaţii cloud computing Office 365 în versiune beta în aprilie anul trecut şi în variantă comercială luna trecută. Office 365 numără în prezent 200 de clienţi din rândul companiilor, în special din sectorul IMM-urilor, iar până la începutul lui 2012 cifra ar trebui să ajungă de zece ori mai mare. Un client de mari dimensiuni poate folosi suita pentru câteva sute sau chiar mii de angajaţi, preţul variind în funcţie de numărul de aplicaţii incluse de la 2 la 27 de euro pe lună pentru fiecare utilizator, în timp ce o companie mică sau medie contractează soluţia pentru un număr cuprins între 10 şi 100 de calculatoare.

Sistemul de operare Microsoft Windows a încheiat anul fiscal cu o cotă de piaţă în creştere cu 4,5 puncte procentuale pentru PC-urile nou vândute, iar adoptarea Windows 7 în România a ajuns la aproximativ 32%. De asemenea, cota de piaţă a sistemului de operare Windows Server a crescut cu 2% deşi vânzările de echipamente hardware de tip server au scăzut.

"Pentru anul fiscal 2012, început pe 1 iulie, ne aşteptăm la o rată de creştere redusă, de sub 10%, mai exact puţin peste 5%. Nu mă aştept la o creştere a pieţei software din România, însă noi ne vom majora cotele de piaţă. La începutul intervalului, ritmul de creştere va fi mai redus, dar se va accelera spre sfârşitul anului", a arătat Binkofski.

Obiectivul pentru acest an îl va reprezenta extinderea pe segmentul consumatorilor, unde compania se aşteaptă la creşteri, precum şi segmentul guvernamental. "Ne vom apropia mai mult de structurile guvernamentale, să putem înţelege mai bine cum să colaborăm. (...) Pe termen mediu şi lung, ne propunem să extindem relevanţa locală a Microsoft şi să concretizăm potenţialul serviciilor în cloud în România", a mai spus Ronald Binkofski.

Reprezentanţa Microsoft din România a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 29,7 mil. euro, în stagnare faţă de 2009, şi un profit de 1,9 mil. euro, în scădere de la 4,3 mil. euro în anul precedent. Compania numără în prezent aproximativ 400 de angajaţi, iar pentru perioada imediat următoare vizează recrutarea a încă 30 de specialişti.