74 mld. dolari vor fi cheltuiţi pe jocuri video în 2011

Autor: Ştefan Vrabie 06.07.2011

Consumatorii vor cheltui mai mult de 74 de miliarde de dolari în cursul anului 2011 pe jocuri video, inclusiv jocuri online precum Farmville, potrivit unui raport făcut de firma de cercetare Gartner.

Suma de bani pe care consumatorii o vor cheltui pe jocuri la nivel global, fie hardware, precum consola Sony PlayStation, sau software cum ar fi jocul Angry Birds, va creşte cu 10% până la finalul anului.

În cursul anului 2010, consumatorii de jocuri video au cheltuit 67 de miliarde de dolari, conform studiului Gartner.

Până în 2015 suma cheltuită va creşte la 112 miliarde de dolari, impulsul fiind dat în special de jocurile online, precum cele de pe reţelele de socializare cum ar fi Farmville sau Cityville şi jocurile de pe smartphone-uri. Jocurile online reprezintă în prezent 11,8 miliarde de dolari şi va creşte până la 28 de miliarde în următorii trei ani, motivul principal fiind consumatorii care vor cumpăra mai multe bunuri virtuale şi abonamente digitale la jocuri.

"În urma studiului am descoperit că abonamentele pentru jocurile online sunt gratis dar banii vin din publicitate şi micro tranzacţii, precum vânzarea de servicii cu valoare adăugată sau achiziţii de bunuri virtuale", a declarat Brian Blau, director de cercetare la Gartner. "Această tendinţă este datorată creşterii jocurilor sociale în care jocurile online sunt conectate la o platformă de social networking sau la o reţea de socializare", a mai completat el.

Jocurile software cum ar fi aplicaţiile de pe telefoanele mobile vor continua să aibă cea mai mare piaţă din industrie şi anul acesta vor fi cumpărate jocuri în valoare de 44,7 miliarde de dolari.

"În timp ce popularitatea smartphone-urilor şi a tabletelor va creşte, jocurile vor rămâne o componentă cheie în utilizarea acestor dispozitive. Deşi acestea nu sunt utilizate în principal pentru jocuri, jocurile de pe telefon sunt categoria cu cel mai înalt grad de descărcare de pe internet de aplicaţii", a afirmat Tuong Nguyen, analist la Gartner.