Din serialul “Tinerii care trebuie să schimbe România". Azi Lucian Marin, Coca-Cola HBC

Autor: Business Magazin 07.07.2011

Lucian Marin, 36 de ani, coordonează departamentele de vânzări, key accounts şi marketing din cadrul Coca-Cola HBC România şi Republica Moldova, având în subordine aproximativ 800 de oameni.

Lucrează pentru Coca-Cola HBC de aproape trei ani, experienţa sa anterioară fiind legată de Danone şi L'Oréal după absolvirea Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii Româno-Americane.

"Prima poziţie în Coca-Cola a fost una la nivel de grup", spune Lucian Marin, care explică faptul că responsabilitatea sa era de a coordona contractele cu reţelele de comerţ internaţionale.

A acceptat să se întoarcă în România la începutul anului trecut, când lucra la Atena, şi a preluat funcţia de director comercial al CCHBC România şi Republica Moldova, "principalul motiv fiind provocarea de a reinventa creşterea într-o piaţă extrem de competitivă".

Lucian Marin este unul dintre cei 600 de tineri manageri pe care revista BUSINESS Magazin i-a propus în ultimii şase ani ca o soluţie pentru schimbarea României.

Cel mai dificil moment din carieră a fost perioada foarte scurtă în care a fost nevoit să se integreze într-o companie franceză, deoarece nu ştia deloc limba franceză, iar prima întâlnire cu un client urma să aibă loc la o săptămână după angajarea sa. "Am fost nevoit ca într-o săptămână să învăţ să vorbesc franceza la nivel de negociere, fluent."

Nu poate spune unde anume se vede peste zece ani, pentru că "ambiţiile unui om evoluează în timp", iar compania pentru care lucrează acum oferă multe oportunităţi şi posibilitatea de a atinge obiective profesionale la care aspiră. "Este ca şi cum ai escalada un munte, iar eu plănuiesc să ajung în vârf."