UPDATE: Ursus inaugurează la Cluj o mini berărie în locul fabricii închise anul trecut. Vezi aici cum arată

Autori: Laurentiu Cotu , Ioana David 07.07.2011

Compania Ursus Breweries, filiala locală a producătorului de bere SAB Miller, a deschis astăzi la Cluj-Napoca o mini unitate de producţie în locul vechii locaţii închisă în noiembrie 2010. Începând de astăzi, producţia de bere se reia la Cluj, în vechea locaţie a fabricii de bere, clujenii putând urmări ''pe viu'' cum se fabrică berea nefiltrată, potrivit reprezentanţilor Ursus.


Noua platformă se numeşte chiar Fabrica de Bere Ursus, iar berea nefiltrată produsă aici se va comerciliza în incinta berăriei şi în câteva locaţii selecţionate din oraş. Mini berăria include un bar, un restaurant şi o terasă cu o capacitate totală de aproximativ 300 de locuri.


"Este un proiect unic la nivelul SABMiller în Europa. Sperăm ca acest loc şi berea care se va găsi aici să-i facă încă o dată pe clujeni mândri de marca Ursus'', a declarat Grant McKenzie, vicepreşedintele Ursus România, fără a oferi informaţii despre volumul vânzările bugetate pentru această mini berărie sau capacitatea de producţie.


Vechea fabrică de bere Ursus din Cluj, construită în anul 1878, a fost închisă fiindcă avea cele mai mari costuri de producţie, potrivit conducerii Ursus Breweries. Conform unor informaţii anterioare, Ursus dispunea în luna martie de 80 de angajaţi la Cluj. Compania anunţa la finele anului trecut că, odată cu închiderea vechii fabrici de la Cluj, 150 dintre cei 161 de angajaţi ai fabricii vor fi disponibilizaţi. În prezent compania nu a comunicat informaţii despre numărul angajaţilor Ursus de la Cluj.


Ursus Breweries, care are în portofoliu branduri precum Timişoreana, Ciucaş, Stejar, Azuga, Redd's, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Miller şi Pilsner Urquell, a înregistrat în anul financiar aprilie 2010-martie 2011 o scădere de 8% a volumelor vândute, potrivit raportului publicat de companie.


Cifra de afaceri a Ursus Breweries, subsidiara locală a SABMiller, a stagnat în lei şi a înregistrat o scădere de peste 12% în euro, la 1,2 miliarde de lei (284,2 mil. euro), potrivit datelor Registrului Comerţului aferente anului 2009, ultimele disponibile. În acelaşi interval, profitul net s-a redus semnificativ, la 20,6 mil. lei (4,8 mil. euro) faţă de 146,2 mil. lei (39,7 mil. euro) în urmă cu un an.