Cele mai scumpe vacanţe: 61.000 € trei săptămâni în Sardinia şi 50.000 € luna de miere în Seychelles

Autor: Mirabela Tiron 08.07.2011
Cazare la Burj al Arab, luxosul hotel de şapte stele din Dubai, croaziere de câteva săptămâni, circuite de zece zile în Beijing, Macao sau Hong Kong, toate după un zbor cu avionul la business class urmat de transfer la hotel cu elicopter sau limuzină - aşa arată câteva dintre vacanţele de lux cumpărate de români în acest sezon.


Pentru astfel de vacanţe, turiştii au plătit câteva zeci de mii de euro, cel mai scump pa­chet fiind vândut cu 61.000 de euro unei familii de cinci persoane.

"Au ales să plece trei săptămâni în Sar­di­nia şi apoi în Franţa, cu cazare la cele mai luxoase hote­luri din zo­nă. Familia care a plătit 61.000 de euro a ajuns în Sardinia după ce a zburat la busi­ness class, iar la aeroport a fost aşteptată de o limuzină", susţine Sorin Văduvoiu, direc­to­rul executiv al agenţiei de turism Perfect Tour, cu afaceri de 20,7 mil. euro anul trecut.

ZF a solicitat de la cele mai mari cinci agen­ţii de turism de pe piaţă date legate de cele mai scumpe vacanţe vândute anul aces­ta. Cele mai scumpe 14 vacanţe cum­pă­ra­te de români anul acesta de la companiile Hap­py Tour, Eximtur, Perfect Tour sau J'info Tours au costat în total 420.000 de euro. Toate au ca destinaţie zone din străinătate.

Dacă în general cei mai mulţi români aleg vacanţe la preţuri cuprinse între 400 şi 600 de euro, 14 familii din ţară au plătit pen­tru o vacanţă cât ar fi plătit pentru un apar­ta­ment de două camere în Capitală.

"Anul acesta înregistrăm o creştere con­sistentă pe segmentul luxury. Clienţii VIP sunt pretenţioşi şi solicită o foarte mare aten­ţie în pregătirea unei călătorii", susţine Sorin Văduvoiu.

El a mai precizat că dacă până acum aceşti clienţi care alocă zeci de mii de euro pe vacanţe rezervau prin intermediul unor asistenţi, care la rândul lor luau legătura cu consultantul din turism, acum un consultant în turism se deplasează la biroul clientului care primeşte servicii "personalizate şi avi­za­re, dar şi discreţia dorită. În acest sens agen­ţia de turism a investit întrt-un serviciu de­di­cat persoanelor care sunt dispuse să plă­tească foate mult pe vacanţe.


Câţi bani au scos din buzunar românii care au ales vacanţe de lux

Cea mai mare agenţie de turism de pe piaţă, Happy Tour, cu afaceri de 34 de milioane de euro anul trecut, a vândut anul acesta vacanţe în Maldive, Seychelles şi Dubai la câteva zeci de mii de euro.

Cel mai scump pachet vândut de Happy Tour, care a costat 50.000 de euro, a constat într-un sejur special pentru o lună de miere de zece zile în Seychelles şi Dubai, cu cazare la hoteluri de şase şi şapte stele. În insulele Seychelles şi-au petrecut luna de miere şi prin­ţul William cu soţia lui, ducesa Catherine.

"Este un pachet de servicii customizat de că­tre client şi făcut la cererea lui. Nu este o pre­mieră, au mai fost pachete de această va­loa­re, însă mult mai puţine în ultimii doi ani", potrivit oficialilor companiei Happy Tour.

Printre cele mai scumpe vacanţe vân­du­te de Happy Tour se numără şi cea aleasă de un cuplu, un sejur de 13 zile pentru luna de miere în Maldive, cu cazare la un hotel de şase stele şi în Dubai pentru shopping (cazare la celebrul Burj al Arab, clasificat la şap­te stele). "Răsfăţul a valorat 43.000 de euro", porivit oficialilor companiei Happy Tour.

Mai mult, pentru 20 de zile în jurul lu­mii, trei turişti au plătit 40.000 de euro anul acesta, în timp ce pentru o croazieră de 100 de nopţi, un cuplu a achitat 31.000 de euro. Doi români au alocat doar pentru patru zile în Veneţia 36.000 de euro, cu transport şi cazare la hotel de lux, potrivit oficialilor agenţiei de turism Happy Tour.

Românii nu s-au oprit doar la destinaţiile din Europa, ci au ales chiar şi oraşe din SUA. Astfel că patru români au plătit 20.000 de dolari (14.000 de euro) pen­tru 15 nopţi la Las Vegas, preţ în care intră transportul cu avionul şi cazarea, potrivit datelor de la agenţia de turism Eximtur, cu afaceri de 27,5 milioane de euro anul trecut.