Ştiri pe scurt din Europa de Est

Autori: Alexandru Matei , Vlad Popescu 08.07.2011

Vânzările producătorilor bulgari de vin pe piaţa internă au crescut cu 67% în primele trei luni ale anului, până la 25,8 mil. litri, scrie Sofia Echo. Exporturile au crescut cu 6,6%, până la 10,3 mil. litri. Rusia este cea mai mare piaţă externă pentru vinurile bulgăreşti, în timp ce exporturile către România au crescut cel mai mult (223,4%).

Vânzările de maşini noi din Bulgaria au crescut cu 21,3% în prima jumătate a anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, scrie Sofia News Agency. Pe piaţa bulgară s-au vândut 10.954 de maşini. Volkswagen este compania cu cele mai mari vânzări, fiind urmată de Ford.

ZAZ, cea mai mare companie auto din Ucraina, a construit 28.305 de automobile în prima jumătate a anului, în creştere cu 77,5% faţă de primul semestru din 2010, scrie Kyiv Post. Vânzările la export au crescut cu 65%.

Audi va angaja 2.100 de oameni în Ungaria odată cu derularea unor investiţii de 900 mil. euro care vor tranforma fabrica de la Gyor în cea de-a patra mare unitate integrată de producţie a grupului, a declarat preşedintele companiei germane Rupert Stadler.

Producătorul ucrainean de cărbuni Coal Energy intenţionează să strângă 130 mil. dolari (90,6 mil. euro) prin listarea a 25% din acţiuni pe bursa din Varşovia, scrie Kyiv Post. Banii vor fi folosiţi pentru achiziţia de noi licenţe şi deschiderea de noi mine.

Purina, divizia de hrană pentru animale a Nestlé, va inaugura o fabrică în Ungaria în care a investit 37,7 mil. euro şi care a creat 250 de noi locuri de muncă, scrie Portfolio.hu.

Vânzările de retail din Cehia au crescut cu o rată anuală de 3,2% în luna mai, scrie Ceska Pozice. Vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,5%, în timp ce vânzările de produse nonalimentare au avansat cu 5,9%.

Negocierile cu un investitor strategic privind vânzarea companiei aeriene de stat Malev decurg bine, a declarat ministrul ungar al dezvoltării Tamas Fellegi, scrie Budapest Business Journal. Malev a fost renaţionalizată în martie 2010.

Ungaria va cheltui aproape 7.000 mld. forinţi (26,4 mld. euro) în următorii 30 de ani pentru a extinde şi moderniza infrastructura rutieră, scrie Budapest Business Journal.