România a intrat târziu în recesiune şi va ieşi târziu, crede şeful Beiersdorf România

Autor: Cristina Roşca 09.07.2011

România şi restul statelor din Europa Centrală şi de Est au intrat târziu în recesiune, ceea ce în opinia mea înseamnă că vor ieşi târziu, este de părere Erik Hageleit, directorul general al Beiersdorf România.



"Va veni şi momentul ieşirii din recesiune, dar nu ştiu dacă anul acesta. Deşi există semne bune, este prea devreme să mă pronunţ. Vom vedea cel mai bine în a doua jumătate a anului.", spune Hageleit.

În ceea ce priveşte piaţa locală de cosmetice, şeful Beiersdorf România crede că ar putea creşte uşor în a doua jumătate a anului, însă nu este clar dacă la nivelul întregului an se va obţine creştere.

Jucătorii din domeniu evaluează în medie piaţa la 700-800 milioane euro, Hageleit apreciind că nu este o zonă matură, ci una pe care există încă loc de creştere.

"Nu este neapărat loc pentru noi jucători, însă trebuie să crească penetrarea produselor cosmetice. România are una dintre cele mai mici rate de penetrare din regiune", explică el.

Astfel, spre exemplu, în cazul cremelor de noapte rata de penetrare este de 25% în România, pe când în Europa Centrală şi de Est depăşeşte 50%.

Produsele cu cea mai mare penetrare pe această piaţă sunt, potrivit lui Hageleit, şampoanele, deodorantele şi săpunurile.