Şeful Auchan: Dacă aş mai găsi un spaţiu ca acela din Titan, aş semna mâine cu ambele mâini

Autor: Cristi Moga 09.07.2011

Magazinul din Titan al reţelei de hipermarketuri Auchan, primul deschis în România, rămâne cel mai bun al companiei în România, cu un trafic zilnic de 30.000-45.000 de oameni.



Operatorul de hipermarketuri Auchan România, care deţine şapte unităţi pe piaţa locală şi are în construcţie alte trei magazine, continuă să caute spaţii pentru extindere, cu scopul de a duce reţeaua la 14 magazine până în 2014.

Compania a intrat pe piaţa locală în 2006, când a deschis un hipermarket în cartierul bucureştean Titan, pentru ca apoi să se extindă şi în Timişoara, Târgu-Mureş, Suceava, Piteşti şi Cluj, deschizând totodată şi un al doilea magazin în Bucureş ti, în Militari.

Niciunul dintre magazinele deschise ulterior nu s-a ridicat la vânzările unităţii din Titan, unde compania reali zează circa o treime din vânzările de aproximativ 340 de milioane de euro de anul trecut.

"Nu am suspendat dezvoltarea din cauza crizei şi am profitat de ea pentru a recruta şi forma echipele Auchan pentru a putea continua dezvoltarea cu 2-3 magazine pe an. Dacă ar exista un alt spaţiu la fel de bun ca Auchan Titan, aş semna mâine cu ambele mâini", a declarat Patrick Espasa, directorul general al Auchan România, cu ocazia împlinirii a 50 de ani de operare a companiei Auchan, fondată de familia oamenilor de afaceri Mulliez din Franţa.

Auchan Titan este în top zece mondial în reţea

Magazinul din Titan este al zecelea din reţeaua de 574 de hipermarketuri Auchan din întreaga lume în funcţie de numărul de clienţi şi primul din Europa, excluzând magazinele din Rusia.

Reprezentantul Auchan spune că veniturile companiei au crescut anul trecut pe piaţa locală, deşi nu a fost deschis niciun magazin nou, ultima inaugurare fiind cea din 2009, când a fost extins spaţiul magazinului Auchan din Iulius Mall Timişoara.

"Anul trecut am înregistrat o creştere a vânzărilor cu două cifre (peste 10% - n. red.), iar în acest an vom creşte uşor sub rata inflaţiei", a declarat Espasa, rezultate ce ar putea duce compania la vânzări de peste 350 de milioane de euro, faţă de 308 milioane de euro în 2009, cele mai recente date de la Ministerul Finanţ elor.

Începând de anul viitor, vânzările vor creşte pe seama extinderii, în condiţiile în care anul acesta sunt programate două deschideri, în Constanţa şi Craiova, un alt magazin fiind programat pentru primă vara anului viitor, în cadrul proiectului Palas Iaşi, care trebuia finalizat iniţial în acest an.

"Estimăm ca în următorii trei ani să investim circa 150 de milioane de euro în extindere. Am vizitat recent şantierul din Iaşi, care este puţin întârziat, dar echipele de muncitori s-au mobilizat şi cred că vom deschide în primăvara anului viitor", a mai spus Espasa.

Se gândesc să aducă noi divizii

Pe lista pentru posibile deschideri se află cele mai mari oraşe din România în care compania nu este prezentă (Galaţi şi Braşov), dar şi Bucureştiul, unde dintre reţelele de hipermarketuri Auchan are cea mai slabă acoperire, cu doar două magazine, mai puţine decât competitorii direcţi Carrefour, Real, Cora şi Kaufland.

Din grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, mai fac parte şi alte companii, iar în viitorul apropiat şi-ar putea face intrarea pe piaţa locală şi diviziile de dezvoltare imobiliară (Immochan), precum şi reţeaua de supermarketuri.

Compania numără în prezent în România 3.500 de angajaţi şi va depăşi pragul de 4.000 până la sfârşitul anului.

Grupul Auchan este prezent în 12 ţări, numără 262.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de aproape 40 de miliarde de euro. În 2010 retailerii de pe segmentul modern - cash & carry, hipermarket, supermarket şi magazine de tip discount - au deschis 132 de magazine, potrivit unui studiu al companiei Contrast Management Consulting, în care au investit, potrivit calculelor ZF, circa 200 de milioane de euro.

Piaţa locală de retail, estimată anul trecut la 16 mld. euro, va continua să crească în următorii zece ani cu 62% faţă de nivelul din 2010, urmând să ajungă la o valoare de circa 26 de miliarde de euro la sfârşitul anului 2020.