Grupul Renault integrează într-o singură companie vânzarea mărcilor Dacia, Renault şi Nissan

Autor: Gabriel Botezatu 11.07.2011

Grupul Renault a înfiinţat o nouă companie, Renault Commercial Roumanie, care a preluat de la Renault Nissan România vânzarea pe piaţa locală a mărcilor Renault şi Nissan, şi a integrat activitatea de consultanţă comercială pe care o derula Dacia Comercial.

"Renault Commercial Roumanie derulează activitatea de comercializare pe piaţa din România a mărcilor Renault şi Nissan, ceea ce făcea, până la 1 iunie 2011, Renault Nissan România. În plus, noua societate a integrat activitatea de consultanţă comercială pe care o derula firma Dacia Comercial, filială închisă în urma deciziei Automobile Dacia", au declarat reprezentanţii Biroului de Comunicare al grupului francez în România.

Aceştia nu au oferit detalii referitoare la motivul pentru care s-au decis modificări în structura comercială a grupului. Renault Nissan România a fost înfiinţată în iulie 2001, iar potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, în anul 2009 compania a derulat afaceri de peste 560 milioane lei. În acelaşi an, Dacia Comercial a realizat afaceri de 25 milioane lei şi avea 241 de angajaţi.

Reţeaua de dealeri a mărcilor Renault şi Nissan este compusă din 45, respectiv 23 de parteneri la nivelul întregii ţări. În primele cinci luni ale anului, în România au fost înmatriculate aproape 1.800 de autoturisme Renault, cu 12% mai puţine faţă de perioada similară din 2010.

În acelaşi interval, înmatriculările Nissan s-au dublat, la 418 unităţi.